Αξιολόγηση του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Πρώτη Γνωριμία με τους Φυσικούς Πόρους: από την παραγωγή στην κατανάλωση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν η διαμορφωτική αξιολόγηση του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρώτη γνωριμία με τους φυσικούς πόρους: Από την παραγωγή στην κατανάλωση. Το πρόγραμμα αυτό οργανώθηκε από το WWF-Ελλάς και εφαρμόσθηκε σε οκτώ Δημοτικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα με τη συνεργασία του ΥΠΕΠΘ. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 14 βδομάδες. Η διαμορφωτική αξιολόγηση σκοπό είχε να καταγράψει α) τα αποτελέσματα της εφαρμογής του προγράμματος στους μαθητές όσον αφορά τις μεταβλητές περιβαλλοντικές γνώσεις, στάσεις και πρόθεση συμπεριφοράς - ερωτηματολόγιο μαθητών, n=816, και β) τις απόψεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα σχετικά με το ίδιο το πρόγραμμα και τη διαδικασία εφαρμογής του - ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών, n=28. Προκειμένου να διερευνηθούν τα αποτελέσματα της επίδρασης του προγράμματος στους μαθητές επιλέχθηκε η εμπειρική - αναλυτική μέθοδος, και ειδικότερα το οιονεί πειραματικό σχέδιο που αποτελεί και τον πυρήνα της έρευνας. Οι μετρήσει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research was to fulfill a formative evaluation of the Environmental Education program Introducing natural resources: From production to consumption. This program organized by WWF-Greece was implemented with the cooperation of the Greek Ministry of National Education and Religious Affairs in eight primary schools all over Greece. The duration of the intervention was 16 weeks. Formative evaluation focused on the following: a) students outcomes concerning variables such as environmental knowledge, environmental attitudes and behavioral intentions (students questionnaire, n=816) and b) teachers views concerning the program itself and the implementation process (teachers questionnaire, n=28). A quasi-experimental design was used in order to assess students’ outcomes. Pretest and posttest data were collected from 16 experimental groups (n=446) and 15 control groups (n=370), in 4th and 6th grade, in public and private schools, urban and rural. Data analysis indicated that ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21776
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21776
ND
21776
Συγγραφέας
Δίτσιου, Μαλαματή (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δανάσσης-Αφεντάκης Αντ.
Γεωργάς Δημ.
Φλογαΐτη Ευγ.
Κρουσταλάκης Γεωρ.
Βαγιανός Γεωρ.
Δελλασούδας Λαυρ.
Σπανός Γεωρ.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνική και Οικονομική Γεωγραφία
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση προγραμμάτων; Διαμορφωτική αξιολόγηση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Περιβαλλοντικές γνώσεις; Περιβαλλοντικές στάσεις; Περιβαλλοντική συμπεριφορά; Εισαγωγή καινοτομίας; Οιονει - πειραματικό σχέδιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
580 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)