Εννοιολογική αλλαγή στα μαθηματικά: η κατανόηση της πυκνής δομής των ρητών
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή κινήθηκε στα πλαίσια του χώρου της γνωσιακής επιστήμης. Ευρύτερος στόχος μας ήταν να ελέγξουμε κατά πόσο μια γόνιμη θεωρητική προσέγγιση στη μάθηση, η προσέγγιση της εννοιολογικής αλλαγής, μπορεί αξιοποιηθεί στην περίπτωση των μαθηματικών. Υιοθετήσαμε ένα συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο και αναλύσαμε τις προϋποθέσεις του. Βάσει της ανάλυσής μας, μπορέσαμε να εντοπίσουμε την περίπτωση της ανάπτυξης μιας μαθηματικής έννοιας, για την οποία υποθέσαμε ότι απαιτεί εννοιολογική αλλαγή. Ελέγξαμε εμπειρικά την υπόθεσή μας, προβλέποντας και εξηγώντας τις παρανοήσεις που προκύπτουν. Πιο συγκεκριμένα, κεντρική υπόθεση της εμπειρικής μελέτης είναι ότι τα παιδιά ξεκινούν με μια αρχική «θεωρία» για τον αριθμό, θεμελιώδης προϋπόθεση της οποίας είναι η ιδέα της διακριτότητας των αριθμών. Θεωρήσαμε ότι η ιδέα της διακριτότητας, μαζί με το γνωσιακό περιορισμό που δημιουργεί η τάση των παιδιών να ομαδοποιούν τους αριθμούς στη βάση επιφανειακών κριτηρίων, περιορίζει τον τρόπο με τον οποί ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (861.72 kB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.