Η επίδραση της προϊοντικής κατηγορίας στη διαφημιστική επικοινωνία και ο ρόλος της μάρκας: Το παράδειγμα της έντυπης διαφήμισης στον ελληνικό Τύπο

Περίληψη

Είναι μάλλον προφανές ακόμα και στον πιο αδιάφορο παρατηρητή ότι, προκειμένου να υπάρξει ως επικοινωνιακός χώρος, η διαφήμιση οφείλει να αντλήσει τα νοήματα που διαχειρίζεται μέσα από σημειολογικά πεδία τα οποία βρίσκονται έξω από αυτή, π.χ. από το star system, ή από την εκάστοτε διαθέσιμη γκάμα εθνικών στερεοτύπων. Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να εξετάσει τις διαφορές που προκύπτουν στους τρόπους που διαχειρίζεται η διαφημιστική επικοινωνία τα νοήματα αυτά, σε σχέση με δύο παράγοντες: την προϊοντική κατηγορία και τη μάρκα. Βάση αυτής της αναζήτησης θα είναι το κλασικό πλέον Decoding Advertisements¹ της Judith Williamson, όπου περιγράφεται η διαδικασία όσμωσης ανάμεσα στη διαφήμιση και τις σημειολογικές δεξαμενές που χρησιμοποιεί, με τρόπο ο οποίος θεωρείται ακόμα σημείο αναφοράς στη σχετική βιβλιογραφία². Βασική θέση της Williamson είναι ότι η διαφήμιση αντλεί τα νοήματά της μέσα από ήδη καθιερωμένα στη συνείδηση του κοινού σημειολογικά πλαίσια, τα οποία ονομάζει Συστήματα Αναφ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17415
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17415
ND
17415
Εναλλακτικός τίτλος
The influence of product category on advertising communication and the role of the brand
Συγγραφέας
Χασανάκος, Πέτρος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ποταμιάνος Δημήτρης
Λυμπεράκη Αντιγόνη
Τσακαρεστού Πηνελόπη
Ανδρεάδης Ιωάννης
Ζώτος Γεώργιος
Σκαρπέλος Ιωάννης
Κλήμης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Διαφημίσεις; Μάρκες; Προϊοντικές κατηγορίες; Επικοινωνία; Σύστημα αναφοράς; Ανάλυση περιεχομένου; Σημειολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
295 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)