Αφηγηματική και συμβολική ταυτότητα της μάρκας: οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις μέσα από τον κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο των μαρκών στην ελληνική πραγματικότητα

Περίληψη

Η διατριβή μελετά την κοινωνική και πολιτιστική λειτουργία των μαρκών, εστιάζοντας σε περιπτώσεις από την ελληνική πραγματικότητα. Έχει δύο ερευνητικά μέρη. Το πρώτο συνδέει τη μάρκα με ευρύτερα θεωρητικά ρεύματα και συγκεκριμένα, με την κλασική σημειωτική σχολή με την αφηγηματολογία και με τη συστημική θεωρία διαμέσου των αφηρημένων συστημάτων στα οποία αναφέρεται ο A. Giddens. Πρόκειται για μια καινοτόμα απόπειρα που συνδυάζει διεπιστημονικά το μάρκετινγκ και τις πολιτιστικές σπουδές. Οι πολιτιστικές σπουδές παρέχουν τη γλώσσα και τα εργαλεία μέσα από τα οποία η μάρκα αναδεικνύεται όχι μόνο ως οικονομική αλλά και ως πολιτιστική οντότητα. Έτσι επιχειρείται μια γενικότερη σύζευξη μεταξύ οικονομίας και πολιτισμού. Συμπεραίνεται ότι οι μάρκες δυνητικά διαδραματίζουν ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό ρόλο εξαιτίας του συμβολικού τους χαρακτήρα που ξεπερνά τις προθέσεις των διαχειριστών και διακινείται εντός των διαπροσωπικών επαφών. Με το να καθίστανται αφηγητές ιστοριών, οι μάρκες φορτί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation studies the social and cultural role of brands, focusing on case studies from Greece. There are two distinctive research parts. The first one connects the brand to broader theoretic fields the classic semiotic school, narratology and systems theory approached through the abstract systems mentioned by A. Giddens. This is an innovative approach combining marketing and cultural studies. Cultural studies offer the proper language and theoretic tools through which the brand can be studied. Thus, alternative interpretations emerge in the area of marketing and brand management and a broader connection between culture and the economy is achieved. It is concluded that brands potentially play a broad social and cultural role because of their symbolic character that surpasses the intentions of brand managers. As symbols brands become objects of exchange in interpersonal contacts. By becoming narrators in their communication, brands acquire meaning and become resonant with the so ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25232
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25232
ND
25232
Εναλλακτικός τίτλος
Narrative and cultural aspects of brand identity: the latest consumer trends, approached through the social and cultural role and function of brands in Greece
Συγγραφέας
Μηλιοπούλου, Γεωργία του Νικόλαος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ποταμιάνος Δημήτριος
Τσακαρέστου Παναγιώτα
Κλήμης Γεώργιος-Μιχαήλ
Ανδρεάδης Πάγκος
Σκαρπέλος Ιωάννης
Δάλλας Κωνσταντίνος
Κωνσταντοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Μάρκες; Διαχείριση μαρκών; Σύμβολα; Πολιτιστικά εικονίδια; Μάρκετινγκ; Σημειωτική; Αφήγηση; Κλικ, περιοδικό; Λουμίδης Παπαγάλος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
407 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)