Εξέταση της λιπαντικής ικανότητας των υγρών καυσίμων

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των τριβολογικών ιδιοτήτων του πετρελαίου κίνησης, και η βελτίωση τους με την προσθήκη οργανικών ενώσεων. Οι απαιτήσεις για βελτίωση της ποιότητας των υγρών καυσίμων και η επιτακτική ανάγκη για αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αναγκάζουν τα διυλιστήρια να πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις για εκσυγχρονισμό των μονάδων αποθείωσης τους προκειμένου να καλύψουν τις συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές που επιβάλουν οι νομοθέτες. Με την υδρογονοκατεργασία επιτυγχάνεται μείωση της περιεκτικότητας των καυσίμων σε θειάφι. Όμως, εκτός από τις ανεπιθύμητες θειοενώσεις απομακρύνονται συγχρόνως και ενώσεις ετεροατόμων (αζώτου και οξυγόνου) καθώς και πολυαρωματικοί υδρογονανθρακές. Η μέχρι σήμερα έρευνα έχει δείξει ότι η αφαίρεση των ανωτέρω ενώσεων οδηγεί σε μείωση της φυσικής λιπαντικής ικανότητας των καυσίμων. Η διδακτορική διατριβή αποτελείται από 14 κεφάλαια, που είναι χωρισμένα σε δύο μεγάλες ενότητες. Η πρώτη ενότητα αποτε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this doctorial thesis is the evaluation of the tribological properties of automotive diesel and their improvement with the addition of organic compounds.The severe limits of recent diesel fuel specifications have resulted in producing fuels with reduced lubricating efficiency, as a consequence of the current refining processes. The hydrotreating process that is used for the reduction of sulfur and aromatics content, has the potential to reduce the lubricating properties of the fuel. In other words, the desulfurization treatment minimizes polyaromatics (tri- and above) and polar compounds. Polyaromatics and polar compounds such as oxygen and nitrogen containing compounds were recently known to enhance fuel lubricity. The hydrotreating process that is used for the reduction of sulfur and aromatics content, has the potential to reduce the natural lubricating properties of the fuel. In other words, the desulfurization treatment minimizes polyaromatics (tri- and above) and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/16718
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/16718
ND
16718
Εναλλακτικός τίτλος
Lubricity of liquid fuels
Συγγραφέας
Αναστόπουλος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Σύνθεσης και Ανάπτυξης Βιομηχανικών Διαδικασιών. Εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών
Εξεταστική επιτροπή
Λόης Ευρυπίδης
Στουρνάς Σταμούλης
Ζαννίκος Φανούριος
Μαρκάτος Νικόλαος
Ανδρεόπουλος Ανδρέας
Παπαγιαννάκος Νικόλαος
Ανδρουτσόπουλος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Λιπαντική ικανότητα; Βιοντήζελ; Λιπαροί εστέρες; Αμίδια; Αμίνη; Αλκοόλες; Αιθέρες; Ακετοοξικοί εστέρες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
8, xxiii, 562 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)