Διερεύνηση των άτυπων συλλογισμών πρόβλεψης μαθητών/τριών 6-8 ετών σε δραστηριότητες στατιστικής στη σχολική τάξη και την οικογένεια

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή υποστηρίζεται η σημασία της ενασχόλησης των μαθητών και μαθητριών των μικρών τάξεων του δημοτικού με δραστηριότητες στατιστικής και διερευνώνται οι άτυποι στατιστικοί συλλογισμοί που παράγονται στη σχολική τάξη και την οικογένεια. Σύγχρονες έρευνες αναδεικνύουν τη χρησιμότητα της ένταξης της μάθησης και της διδασκαλίας της στατιστικής στα προγράμματα σπουδών των μαθηματικών (ενδεικτικά Bargagliotti et al., 2020; Ben-Zvi & Garfield, 2004; Cobb, 1999; Franklin et al., 2007) και τονίζουν την αναγκαιότητα καλλιέργειας της κριτικής στατιστικής σκέψης (Weiland, 2017) για την εξέλιξη των μαθητών/τριών σε σκεπτόμενους πολίτες. Ακόμη, στη διατριβή υποστηρίζεται ότι δεδομένου ότι οι μαθητές/τριες λαμβάνουν μέρος σε πολλαπλές κοινότητες, από τη σχολική τάξη και την οικογένεια μέχρι την ευρύτερη κοινωνία (Yackel et al., 2011) η έρευνα στη μαθηματική εκπαίδευση οφείλει να λαμβάνει υπόψη και τον παράγοντα της γονικής συμμετοχής στη διαμόρφωση της μαθηματικής εμπειρίας των μαθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation argues that the engagement of early school students (first and second grade) with statistical activities and the research into their understanding of informal statistical inference as emerging in classroom and in the family is useful for mathematics education entity. Contemporary research (Bargagliotti et al., 2020; Ben-Zvi & Garfield, 2004; Cobb, 1999; Franklin et al., 2007) recommends the learning and teaching of statistics in mathematical curriculum and stresses the importance of teaching critical statistical thinking (Weiland, 2017) towards the development of meaningful citizenship. Furthermore, the present dissertation takes into account the participation of students into multiple communities of practice (Yackel et al., 2011), in particular the school classroom and the family, as it is claimed (Kafoussi et al., 2020) that family co-constructs the mathematical student experience. Research in statistics in early school years (English, 2013; Makar, 2016; Makar & Rub ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57505
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57505
ND
57505
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating students' aged 6-8 informal statistical predictive reasoning in the context of the classroom and the family
Συγγραφέας
Μιχαλοπούλου, Αναστασία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής
Εξεταστική επιτροπή
Καφούση Σουλτάνα
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Σταμάτης Παναγιώτης
Χρονάκη Άννα
Δεσλή Δέσποινα
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Στατιστικός γραμματισμός; Άτυπη στατιστική συμπερασματολογία; Άτυποι συλλογισμοί στατιστικής πρόβλεψης μαθητών/τριών; Γονική συμμετοχή; Μαθητές και μαθήτριες 6-8 ετών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)