Η φεμινιστική παιδαγωγική στη γλωσσική εκπαίδευση προσφύγων στην Ελλάδα: εξερευνώντας το πεδίο μέσα από μια φεμινιστική, διαθεματική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τη χρήση της φεμινιστικής παιδαγωγικής σε ένα πλαίσιο εκπαίδευσης προσφύγων στην Ελλάδα. Κύριος στόχος της είναι να εξετάσει το κατά πόσο μια τέτοια παιδαγωγική προσέγγιση μπορεί να είναι εφικτή στο συγκεκριμένο πλαίσιο, μέσα από τα ακόλουθα τρία υπο-ερωτήματα: «Ποια είναι τα εμπόδια στην εφαρμογή της φεμινιστικής παιδαγωγικής σε ένα πλαίσιο εκπαίδευσης προσφύγων στην Ελλάδα;», «Ποιες είναι οι ευκαιρίες;», «Πώς αντιλαμβάνονται μια τέτοια προσέγγιση εκπαιδευτικοί και μαθητές/-τριες;». Η έρευνα υιοθετεί μια φεμινιστική και διαθεματική επιστημολογία και μεθοδολογία έρευνας, με έμφαση στην αναστοχαστικότητα και τη μεγαλύτερη συνειδητοποίηση της θέσης (positionality) μου ως ερευνήτριας και εκπαιδευτικού στο πεδίο. Η συλλογή των δεδομένων έγινε σε ένα σχολείο για παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο στο νησί της Λέρου, όπου και εργάστηκα ως δασκάλα της αγγλικής γλώσσας για οκτώ μήνες. Κατά τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα ακόλουθα εργαλεία: α) ημι-δομημένες συνε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study explores the use of a feminist pedagogy approach in a refugee education context in Greece. Its main aim is to discuss whether the ground is ready for such an approach, through examining the following three sub-questions: "What are the obstacles of implementing feminist pedagogy in a refugee education setting in Greece?", "What are the opportunities?", "How do teachers and students perceive of this approach?". The study assumes a feminist and intersectional epistemological and methodological framework, which allows for greater teacher and researcher reflexivity and awareness of positionality. Data collection was conducted in a school for refugee children on the Greek border-island of Leros, where the author worked as a teacher of English for eight months. The following tools of data collection were used: i) semi-structured interviews with eight educators and two managers, ii) classroom discussions with two teenage students, iii) the keeping of a researcher diary. The d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57246
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57246
ND
57246
Εναλλακτικός τίτλος
"Is the Ground Ready?" Exploring the use of feminist pedagogy in refugee language education in Greece through a feminist, intersectional approach
Συγγραφέας
Μυτάκου, Τερέζα (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
The University of Dublin Trinity College
Εξεταστική επιτροπή
Carson Lorna
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φεμινιστική παιδαγωγική; Εκπαίδευση προσφύγων; Αναστοχαστικότητα; Φεμινιστική μεθοδολογία έρευνας; Αναστοχαστική θεματική ανάλυση
Χώρα
Ιρλανδία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.