Διερευνητική μάθηση στη φυσική με τη χρήση ψηφιακών φορητών συσκευών

Περίληψη

Η Μάθηση με βάση τη διερεύνηση (Inquiry-based Learning – IBL) αποτελεί μια διδακτική/μαθησιακή μέθοδο που τις τελευταίες δεκαετίες βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνών διεθνώς, όσον αφορά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, ενώ εντάσσεται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών πολλών χωρών. Η χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών βοηθά τη μάθηση χωρίς χρονικούς και χωρικούς περιορισμούς (m-Learning), ενώ μπορεί να υποστηρίξει με τα πλεονεκτήματά της τη μάθηση με βάση τη διερεύνηση. Αυτές οι μέθοδοι μπορούν να συνδυαστούν με το εργαστηριακό πείραμα (Lab), τα πλεονεκτήματα του οποίου είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες. Μάλιστα, η εργαστηριακή διάταξη που αξιοποιείται για το πείραμα, προσφέρει τη δυνατότητα ενασχόλησης των μαθητών με τη σχεδίαση με βάση τη Μηχανική (Engineering Design Process), που αποτελεί στοιχείο της εκπαίδευσης STEM. Με δεδομένο ότι οι φορητές ψηφιακές συσκευές παρέχουν τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) αξιοποιείται, ώσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Inquiry-Based Learning (IBL) has evolved into a leading pedagogical method in the education of Natural Sciences, attracting extensive global attention over recent decades. This approach is now integrated into the educational frameworks of numerous countries. The utilization of portable digital devices facilitates learning without the restrictions of time and space, a concept widely recognized as mobile learning (m-Learning). This modality presents numerous benefits that significantly enrich the IBL experience. Moreover, the integration of these techniques with laboratory experiments—which have been acknowledged for their educational value for decades—proves exceedingly advantageous. The laboratory setups used in these experiments provide a unique opportunity for students to engage with the Engineering Design Process, a fundamental component of STEM education. Additionally, the flipped classroom model is implemented to maximize the efficiency of hybrid learning by leveraging the capabil ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/57079
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57079
ND
57079
Εναλλακτικός τίτλος
Mobile inquiry-based learning in physics
Συγγραφέας
Κουσλόγλου, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής. Τομέας Φυσικής Στερεάς Κατάστασης. Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης
Μολοχίδης Αναστάσιος
Ζουπίδης Αναστάσιος
Πολάτογλου Χαρίτων
Σέρογλου Φανή
Σταύρου Δημήτριος
Τσινάκος Αύγουστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, γενικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση με βάση τη διερεύνηση; Φυσική; Φορητή μάθηση; Δεξιότητες; Διερευνητική μάθηση; Ψηφιακές φορητές συσκευές; Δεξιότητες 21ου αιώνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.