Η πολιτική της αυτονομίας στην εκπαίδευση: το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας και η απήχηση στην Ελλάδα

Περίληψη

Η αυτονομία στον τομέα της εκπαίδευσης αναδύεται ως ουσιαστική διάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος τις τελευταίες δεκαετίες σε παγκόσμιο επίπεδο και παρουσιάζεται ως λύση στα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να εξετάσει την εξέλιξη της αυτονομίας στον τομέα της εκπαίδευσης σε βάθος σαράντα ετών (1980-2020) στη Μεγάλη Βρετανία, ως σημαντικό παράδειγμα της υπό μελέτης πολιτικής. Η έρευνα αναλύει τις κύριες πολιτικές κατευθύνσεις, τα προγράμματα και τις πρακτικές που έχουν σχηματίσει το εκπαιδευτικό πεδίο στη χώρα αυτή. Με βάση την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στη Μεγάλη Βρετανία, αυτή αποτελεί υποκείμενο για την παρακολούθηση και τη σύγκριση με την εκπαιδευτική πορεία της Ελλάδας. Με τη χρήση της μεθόδου της συγκριτικής μελέτης περίπτωσης, εξετάζεται η νεοφιλελεύθερη στροφή στην εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας και η εξέλιξη προς την αυτονομία σε όλες τις διαστάσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Η μελέτη παρουσιάζει, επιπλέον, τις στά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Autonomy in the field of education has emerged as a crucial dimension of the educational system globally in recent decades, presenting itself as a solution to the challenges faced by public education. In this context, the present study aims to examine the evolution of autonomy in the education sector over forty years (1980-2020) in the United Kingdom, serving as a significant example in the under-study policy. The research analyzes the main political directions, programs, and practices that have shaped the educational landscape in this country. Given the progress made in the United Kingdom, it serves as a benchmark for monitoring and comparing with the educational trajectory of Greece. Using the method of comparative case study, the neoliberal turn in Greece's educational policy and the progression towards autonomy in all dimensions of the educational system are scrutinized. The study further presents the attitudes and perceptions of the educational community through forty semi-structu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56755
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56755
ND
56755
Εναλλακτικός τίτλος
The Policy of autonomy in education: the example of Great Britain and its impact on Greece
Συγγραφέας
Περπερίδου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χαραλάμπους Δημήτριος
Παυλίδης Περικλής
Ζμας Αριστοτέλης
Παπαδάκης Νικόλαος
Μπέτσας Ιωάννης
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Χριστοδούλου Μιχάλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αυτονομία στην εκπαίδευση; Αυτονομία; Εκπαιδευτική πολιτική; Δημόσια εκπαίδευση; Νεοφιλελευθερισμός; Πολιτικά προγράμματα; Ελλάδα; Μεγάλη Βρετανία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)