Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην εκπαίδευση σε ψυχολογικούς παράγοντες στη Διοίκηση και Εκπαίδευση Ανθρώπινου Δυναμικού για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης στην Ελλάδα. Σκοπός: Βασικός στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η ανάλυση της συμμετοχής στελεχών του Ελληνικού Δημόσιου Τομέα σε προγράμματα κατάρτισης που σχετίζονται με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού με βάση τις αρχές της εργασιακής ψυχολογίας και τις γνώσεις που απέκτησαν.Ειδικοί στόχοι ήταν η αξιολόγηση του επιπέδου εκπαίδευσης των στελεχών δημόσιων υπηρεσιών που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης, σχετικά με τη χρήση ψυχολογικών παραγόντων στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η μελέτη του τρόπου με τον οποίο εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις, πώς η ανάλυση του τρόπου εφαρμογής αυτής της νέας γνώσης έχει επηρεάσει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που διαχειρίζονται και να εξετάσει το ρόλο που διαδραματίζουν οι παράγοντες: «φύλο», «ηλικία» και «μορφωτικ ...
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην εκπαίδευση σε ψυχολογικούς παράγοντες στη Διοίκηση και Εκπαίδευση Ανθρώπινου Δυναμικού για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης στην Ελλάδα. Σκοπός: Βασικός στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η ανάλυση της συμμετοχής στελεχών του Ελληνικού Δημόσιου Τομέα σε προγράμματα κατάρτισης που σχετίζονται με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού με βάση τις αρχές της εργασιακής ψυχολογίας και τις γνώσεις που απέκτησαν.Ειδικοί στόχοι ήταν η αξιολόγηση του επιπέδου εκπαίδευσης των στελεχών δημόσιων υπηρεσιών που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης, σχετικά με τη χρήση ψυχολογικών παραγόντων στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η μελέτη του τρόπου με τον οποίο εφαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις, πώς η ανάλυση του τρόπου εφαρμογής αυτής της νέας γνώσης έχει επηρεάσει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που διαχειρίζονται και να εξετάσει το ρόλο που διαδραματίζουν οι παράγοντες: «φύλο», «ηλικία» και «μορφωτικό υπόβαθρο» στην εκπαίδευση και εφαρμογή ψυχολογικών παραγόντων στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Μέθοδος: Η ερευνητική μέθοδος που εφαρμόστηκε για την εξαγωγή των δεδομένων ήταν ποσοτική, καθώς μπορεί να εντοπίσει και να αξιολογήσει τις αλλαγές που συμβαίνουν σε διάφορα κοινωνικά φαινόμενα και, μέσω αριθμητικής ανάλυσης, να οδηγήσει σε λογικά συμπεράσματα. Εργαλείο έρευνας: Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο της Κλίμακας Likert, το οποίο κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια με βάση τους στόχους και τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης. Το ερωτηματολόγιο συντάχθηκε και εστάλη σε ηλεκτρονική μορφή στα στελέχη που υπηρετούν στις δημόσιες υπηρεσίες του ελληνικού κράτους. Δείγμα: Στη μελέτη συμμετείχαν 520 στελέχη που υπηρετούν σε θέσεις Προϊσταμένου Διεύθυνσης (αναφέρεται στο κείμενο ως Διευθυντές) και Προϊσταμένου Τμήματος (στο κείμενο αναφέρεται ως Προϊστάμενοι) σε διάφορες υπηρεσίες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Αποτελέσματα: Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι μεγάλο ποσοστό συμμετεχόντων έχει εκπαιδευτεί στη χρήση ψυχολογικών παραγόντων και τους έχει εντάξει στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, η μη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα αποδόθηκε στην έλλειψη ενημέρωσης για τη διεξαγωγή των προγραμμάτων αυτών. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι συμμετείχαν στα προγράμματα κατάρτισης απέκτησαν σημαντικές επαγγελματικές και κοινωνικές δεξιότητες, ενώ η αξιοποίηση αυτών των γνώσεων είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικότητας των υφισταμένων τους, καθώς και των τμημάτων που διοικούν. Όσον αφορά τον ρόλο των παραγόντων «φύλο», «ηλικία» και «μορφωτικό υπόβαθρο» στην πρόθεση εκπαίδευσης για τη χρήση ψυχολογικών παραγόντων και την εφαρμογή τους, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μόνο το «φύλο» επηρεάζει τη χρήση ψυχολογικών παραγόντων. Το «εκπαιδευτικό υπόβαθρο» και η «ηλικία» επηρεάζουν την πρόθεση των Διευθυντών και των Προϊσταμένων να εκπαιδευτούν. Συζήτηση: Η σημασία της εξειδίκευσης της ηγεσίας σε θέματα που σχετίζονται με τα κίνητρα των εργαζομένων έχει καταγραφεί σε πολλές διεθνείς έρευνες, αλλά στην Ελλάδα μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μελέτες που να εξετάζουν αποκλειστικά εάν το ψυχολογικό κίνητρο χρησιμοποιείται από τη διοίκηση και πώς επηρεάζει την απόδοση των εργαζομένων και την αποτελεσματικότητα των δημόσιων οργανισμών. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα μελέτη μπορεί να χαρακτηριστεί πρωτότυπη για τα ελληνικά πρότυπα. Συμπεράσματα: Τέλος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελληνικών δημόσιων υπηρεσιών συνδέεται στενά με την εκπαίδευση των στελεχών και την ενσωμάτωση ψυχολογικών παραγόντων στη διοικητική πρακτική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis is focused on the training in psychological factors in Human Resources Management and Training to improve the efficiency of Public Administration in Greece. Aim: The main objective of this study was to analyze the participation of executives of the Greek Public Sector in training programs related to human resource management based on the principles of occupational psychology and the knowledge they acquired. The specific objectives were to assess the level of training received by the executives of public services participating in training programs, on the use of psychological factors in human resource management, to study the way in which they apply the acquired knowledge, to analyze how the application of this new knowledge has affected the efficiency and effectiveness of the services they manage, and to consider the role played by the factors: "gender", "age" and "educational background" in the training and application of psychological factors in human resource management. ...
This thesis is focused on the training in psychological factors in Human Resources Management and Training to improve the efficiency of Public Administration in Greece. Aim: The main objective of this study was to analyze the participation of executives of the Greek Public Sector in training programs related to human resource management based on the principles of occupational psychology and the knowledge they acquired. The specific objectives were to assess the level of training received by the executives of public services participating in training programs, on the use of psychological factors in human resource management, to study the way in which they apply the acquired knowledge, to analyze how the application of this new knowledge has affected the efficiency and effectiveness of the services they manage, and to consider the role played by the factors: "gender", "age" and "educational background" in the training and application of psychological factors in human resource management. Method: The research method applied to extract the data was quantitative, as this can identify and evaluate the changes taking place in various social phenomena and, through numerical analysis, lead to logical conclusions. Research tool: As a research tool, a Likert Scale questionnaire was used, which was constructed by the researcher based on the objectives and research questions of the study. The questionnaire was prepared and sent in electronic form to the executives serving in the public services of the Greek state. Sample: The study involved 520 executives serving in the positions of Directorate Supervisor (referred to in the text as Managers) and Department Supervisor (referred to in the text as Supervisors) in various services of the Greek public administration. Results: From the data processing, it was found that a high percentage of participants have been trained in the use of psychological factors, and have integrated them in the management of human resources. As for the rest, according to their answers, their non-participation was attributed to the lack of information on the conduct of the training programs. Also, the results showed that those who participated in the training programs acquired important professional and social skills, while the utilization of this knowledge resulted in increased productivity of their subordinates, as well as of the departments they manage. Regarding the role of the factors “gender”, “age” and “educational background” in the intention to train for the use of psychological factors and to apply them, the results show that only “gender” affects the use of psychological factors. “Educational background” and “age” affect the intention of managers and supervisors to be trained. Discussion: The importance of leadership specialization in issues related to employee motivation has been recorded in several international surveys, but in Greece until now there were no studies that examine exclusively if psychological motivation is used by management, and how it affects employee performance and public organizations efficiency. In this context, the present study can be characterized as original for the Greek standards. Conclusions: Finally, the results show that improving the efficiency of Greek public services is closely linked to the training of managers and the integration of psychological factors into administrative practice.
περισσότερα