To κύκλιο ορχηστικό άσμα του Διθυράμβου τον 7 ο αι. π.Χ.: μυθολογική και αρμονική χωρική αντίληψη

Περίληψη

Το αντικείμενο της παρούσας διατριβής αφορά στο « ορχηστικό μέλος » του Διθυράμβου κατά τον 7ο π.Χ. αι., όπως επίσης στη σχέση του Διθυράμβου με μία πρώιμη λατρεία του Διονύσου και τις απαρχές του δράματος. Ο Διθύραμβος είναι ένα αυτοσχέδιο λατρευτικό κύκλιο ορχηστικό άσμα, το οποίο εικάζεται ότι γεννήθηκε στις αρχές του 7ου αι. π.Χ. Η παλαιότερη αναφορά του βρέθηκε σε απόσπασμα του Αρχίλοχου ( γύρω στο 665 π.Χ.) ο οποίος τον συνέδεσε με την λατρεία του θεού Διονύσου και τον πρωτοπαρουσίασε ως τραγούδι στην Πάρο, στο οποίο τραγουδούσε ο ίδιος ως κορυφαίος μίας ομάδας (Pickard - Cambridge (1962, σ.58). Mε βάση τις αναφορές του Ηρόδοτου την τεχνική του Διθυράμβου εξελίσσει ο Αρίων, ακμάζων στην Κόρινθο το 624 π.Χ., ο οποίος συγκροτεί τον πρώτο κύκλιο διθυραμβικό χορό από πενήντα άντρες άδοντες σε τάξη κατά στροφές και αντιστροφές και διαχωρίζει σε αυτόν το μέρος του χορού και το μέρος του Εξάρχοντα, μετατρέποντάς τον σε έντεχνο είδος - Ο Ηρόδοτος αποδίδει στον Αρίωνα την εύρεση, σύνθεση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this Thesis concerns the choral song ("κύκλιο ορχηστικό μέλος") of the Dithyramb during the 7th century B.C. as well as the Dithyramb's relationship with an early cult of Dionysus and the origin of drama. The Dithyramb is an improvised circular choral song that is believed to have been born in the early 7th century. The earliest mention of it was found in a fragment of Archilochus (circa 665 BC) who connected it with the cult of the god Dionysus and first presented it as a song in Paros, in which he sang as the leader of a group (Pickard - Cambridge (1962, σ.58). Based on the reports of Herodotus, the Dithyramb was the creation of the Arion of Corinth (circa 624 BC). He formed the first circle, adding a chorus of 50 men (κύκλιος χορός) in order in turns and reversals and separates in it the part of the chorus and the part of the "Exarchon", turning it into a literary form. Herodotus attributes to Arion the discovery, composition, and teaching of the Dithyramb, but his in ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Das Thema meiner Thesis betrifft das „Dithyrambische kreisförmige Chorlied” (κύκλιο ορχηστικό άσμα) im 7. Jahrhundert v. Chr. sowie im Verhältnis des Dithyrambus zu einem frühen Dionysoskult und den Anfängen des Dramas. Der Dithyrambus ist ein improvisiertes liturgisches Chorlied, das vermutlich im frühen 7. Jahrhundert entstanden ist. Die früheste Erwähnung findet sich in einer Passage von Archilochos (um 665 v. Chr.), der es mit der Verehrung des Gottes Dionysos in Verbindung brachte und es erstmals auf Paros als Lied vorstellte, in dem er selbst als Anführer einer Gruppe sang (Pickard - Cambridge (1962, s. 58). Basierend auf den Berichten von Herodot wurde die Technik des Dithyrambus von Arion entwickelt, der 624 v. Chr. in Korinth seine Blütezeit erlebte und den ersten Kreis dithyrambischer Tänze aus fünfzig Männern komponierte, die der Reihe nach durch Drehungen und Umkehrungen auftraten und sich in diesem Teil des Tanzes trennte Chor und die Rolle des Exarchon, als Chorlieder un ...
περισσότερα
DOI
10.12681/eadd/56346
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56346
ND
56346
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe circular choral chant (" κύκλιο ορχηστικό άσμα") of Dithyramb in the 7th century B.C.: mythological and harmonic spatial perception
Das Dithyrambische kreisförmige chorlied (" κύκλιο ορχηστικό άσμα") im 7. jahrhundert v. Chr.: mythologische und harmonische raumvorstellung
Συγγραφέας
Χατζηγιώση, Κλεοπάτρα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παππά Νίνα
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Βοζάνη Αριάδνη
Σεβαστάκης Δημήτριος
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Λάββα Σταυρούλα
Χαλυβοπούλου Ευανθία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
"Mύωψ βοηλάτης" Διθύραμβος; « Oιστροδίνητος" - "οιστροδόνητος" χορός; "Mητρώον αύλημα "; Aρμονική περιοδική κοσμολογική μονάδα του "Μέγα Ενιαυτού"; "Δαίμων Ενιαυτός"; Εξάρχων ορχηστής; "Μηρογέννητος" Διόνυσος; "Κινούν ακίνητον" - "Αυτοκίνητη ψυχή"
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)