Διακαλλιτεχνικότητα, δραματουργία, επιτελεστικότητα: η χορογραφία ως διευρυμένη πρακτική μέσω των σωμάτων και του ήχου

Περίληψη

Τα έργα σύγχρονου χορού που έχουν σήμερα τη μεγαλύτερη παρουσία και απήχηση στα φεστιβάλ και τα θέατρα της Ευρώπης, παρουσιάζονται να είναι ανοίκεια, ασυνήθη και αποκλίνοντα σε σχέση με ό,τι αναγνωρίζεται ακόμη ως χορογραφικός κανόνας. Ένας κανόνας που, από τη γέννηση του μοντέρνου χορού, ταυτίζει την χορογραφία με την σύνθεση πρωτότυπης χορευτικής κίνησης και την οργάνωσή της στο χώρο και το χρόνο, εντός ενός οριοθετημένου παραστασιακού πλαισίου. Αντί για μια ανιστορική, φορμαλιστική προσέγγιση κάθε μεμονωμένου τέτοιου, «παράξενου» έργου ως το ατομικό επίτευγμα ενός εμπνευσμένου δημιουργού, αναζητήθηκε ένα αναλυτικό σχήμα ικανό να συνδέει τους κανόνες της δημιουργίας και τη μορφή της τελικής παράστασης, με τον σύγχρονό κοινωνικό κόσμο. Ιστορικά άλλωστε, η απόκλιση ενός καλλιτεχνικού έργου από τον κανόνα συνδέεται με μία πολιτική διάθεση που στέκεται κριτικά απέναντι στην καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, επιθυμώντας να την υπονομεύσει. Η αναγνώριση αυτή κατέστησε αναγκαία την αναστοχαστική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Most contemporary European, international, and regional dance festivals and theatres tend to program performances that appear ‘odd’ and ‘uncommon’. Performances that deviate from what is -still- widely recognized as a choreographic norm. Since the birth of Modern dance, this canon has identified choreography as devising the original dance movement and its organization in space and time within a concrete performative frame. As an alternative to an ahistorical, formalistic analysis that would approach each of these “estranged” choreographies isolated as the individual creation of an inspired author, the thesis introduces an analytical model which links the creative process with the performance event and the contemporary social world. Historically, the divergence of an artistic work from an established canon has often been correlated with a critical political stance that challenges the established status quo. This recognition necessitated a reflective examination of today's prevailing dis ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
DOI
10.12681/eadd/56205
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56205
ND
56205
Εναλλακτικός τίτλος
Interdisciplinarity, dramaturgy, performativity: choreography as expanded practice through bodies and sound
Συγγραφέας
Τεκτονίδου, Παρασκευή (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Ξαγοράρης Ζαφείριος
Ζήκα Φωτεινή
Τζαρτζάνη Ιωάννα
Μιχαλόπουλος Παναγιώτης
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Ευκλείδης Αλέξανδρος
Γιωτάκη Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Λέξεις-κλειδιά
Χορογραφία; Δραματουργία; Διακαλλιτεχνικότητα; Επιτελεστικότητα; Ηχοτόπιο; Κριτική; Ενσωμάτωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.