Η performance art στην Ελλάδα μετά τη Μεταπολίτευση: πολιτικοκοινωνικές συνδηλώσεις στη δημόσια σφαίρα

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή με τίτλο Η performance art στην Ελλάδα μετά τη Μεταπολίτευση:πολιτικοκοινωνικές συνδηλώσεις στη δημόσια σφαίρα, εκπονήθηκε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και πραγματεύεται τα κοινωνικά και πολιτικά συγκείμενα σε ένα σύγχρονο είδος τέχνης που αμφισβήτησε ποικιλοτρόπως την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, κατά τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, εξετάζει, μέσα από τη μελέτη των σημαντικών εκπροσώπων της performance art στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1970, γλύπτης Θόδωρος, Μαρία Καραβέλα, Δημήτρη Αληθεινός και Λήδα Παπακωνσταντίνου, την κριτική αμφισβήτηση του θεσμικού πλαισίου της τέχνης, το νέο συμπεριφορικό μοντέλο στη δημόσια σφαίρα που προτείνει η performance για τον ρόλο του καλλιτέχνη, του θεατή και κατ’ επέκταση του πολίτη, καθώς και τις ιδέες που προκύπτουν με στόχο την ανατροπή κατεστημένων αντιλήψεων, αλλά και την αναζήτηση μιας ρηξικέλευθης πρακτικής αντίληψης για τη σημασία της αυτενέργειας του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral thesis, entitled Performance Art in Greece after the Metapolitefsi: political and social connotations in the public sphere, is worked out at the department of Political Science and History at Panteion University. It explores the political and social dimensions of a contemporary art form, which in many ways contested the status quo in Greece in the first years after the fall of junta. The thesis will examine especially the performances of sculptor Theodor, Maria Karavela, Dimitris Alithinos and Leda Papakonstantinou, who are considered among the most important performance artists in Greece during the ’70s. These case studies can show performance art as a proposition for the institutional critique, the new behaviorial model in public sphere, the new role for the artist and spectator in society, the overthrow of the establishment and the tightening of social bond. Performance art draws its roots in the anti-art practices of the historical avant garde movements at the first h ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49117
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49117
ND
49117
Εναλλακτικός τίτλος
Performance art in Greece after the Metapolitefsi: political and social connotations in the public sphere
Συγγραφέας
Σταυρούλη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Θεοτοκάς Νικόλαος
Ανδριάκαινα Ελένη
Αθανασίου Αθηνά
Μουτσόπουλος Αθανάσιος
Στάθη Ειρήνη
Δερμεντζόπουλος Χρήστος
Αδαμοπούλου Αρετή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Λέξεις-κλειδιά
Θεσμική κριτική; Διαδραστική τέχνη; Αποδόμηση; Επιτελεστικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)