Η "Ζωντανή Τέχνη" και η πολιτικο-ιστορική της ταυτότητα: παιδαγωγικά ευρήματα και προσεγγίσεις με αναφορά στα παραδείγματα των ομάδων La Pocha Nostra και Νon Grata

Περίληψη

Η έρευνα προσεγγίζει την ιστορική ταυτότητα επιτελεστικών πρακτικών από τους Σαμάνους μέχρι τις πρωτοπορίες του 20ου αιώνα και τη δεκαετία του 70, εποχή κατά την οποία καθιερώνεται ο όρος performance art. Το πολιτικό και η σχέση του με την τέχνη της performance, κεντρικής σημασίας στην έρευνα αυτή, αναλύονται μέσα από έργα καλλιτεχνών της εποχής του μεταμοντέρνου και της σύγχρονης performance art εστιάζοντας στις έννοιες του δημόσιου χώρου, του ορίου μεταξύ τέχνης και μη τέχνης και του σώματος του καλλιτέχνη ως τόπο πολιτικής αντιπαράθεσης. Οι έννοιες αυτές σε συνδυασμό με την όλο και αυξανόμενη τάση στη σύγχρονη τέχνη και κουλτούρα για μια συμμετοχική τέχνη όπου το κοινό καθίσταται ενεργό παρεμβαίνοντας ή καθορίζοντας την εξέλιξη του έργου, οδηγούν την έρευνα σε μια αναζήτηση της παιδαγωγικής διάστασης των ζωντανών αυτών έργων. Η συγκρότηση συμμετοχικών εργαστηρίων που χρησιμοποιούν ως εργαλείο τη τέχνη της performance προκειμένου να ενδυναμώσουν τους συμμετέχοντες ως πολιτικά και κο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research approaches the historical identity of performative practices starting from the Shamans and reaching the 20th century avant-garde and the 70s, when the term performance art is established. The research centers around the political and its relationship with the art of performance, analyzed through works of the postmodern era and of contemporary performance art and using as its main focus the concepts of public space, of the limits between art and non-art and of the artist ‘s body as a place of political confrontation. These concepts, together with the growing trend in contemporary art and culture towards participatory art, where the public becomes active by intervening on or defining the progress of the work, lead the research into a search for the pedagogical dimension of these live works. The creation of participatory workshops that use the art of performance as a tool in order to empower the participants as political and social beings, comes as a natural consequen ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46025
ND
46025
Εναλλακτικός τίτλος
"Live Art" and its political-historical identity: pedagogical approaches and findings: the case of La Pocha Nostra and Non Grata
Συγγραφέας
Καλλέ, Φωτεινή Νικόλαος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Αυγήτα Λουΐζα
Σταυρακάκης Ιωάννης
Αυγητίδου Αγγελική
Στυλιανού Αριστοτέλης
Σαχίνης Ξενοφών
Διβάρης Γεώργιος
Βλασταράς Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Τέχνη της performance; Τέχνη και πολιτική; Κριτική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
304 σ., εικ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα