Δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων και σχολεία: η «εκτατική» μάθηση στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασής τους

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα ασχολείται με τη σχέση των εργαζομένων σε Δομές Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (ΔΦΑΑ) με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων και της μάθησης στους χώρους εργασίας. Για τη μελέτη αυτών των δύο συστημάτων χρησιμοποιήθηκε η Θεωρία της Δραστηριότητας (activity theory) και ειδικότερα της «εκτατικής» μάθησης. Τα δεδομένα από τις συνεντεύξεις αναλύθηκαν με θεματική ανάλυση που έγινε με τη βοήθεια του λογισμικού ανοιχτού κώδικα Qualcoder. Οι κώδικες που προέκυψαν από τα δύο συστήματα συγκρίθηκαν και στη συνέχεια συζητήθηκαν τα σχετικά συμπεράσματα. Αναδύθηκαν ενδοσυστημικές και διασυστημικές συγκρούσεις που οδήγησαν άλλοτε σε κύκλους «εκτατικής» μάθησης και άλλοτε σε κύκλους αμυντικής μάθησης. Τα δύο συστήματα αποτελούν πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω μελέτη μέσω εργαστηρίων «διέλευσης ορίων», ώστε να ξεπεραστούν οι διπλοδεσμοί και να οδηγηθούν στην ολοκλήρωση των κύκλων «εκτατικής» μάθησης που ξεκινούν από τις μεταξύ τους συγκρούσεις.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research investigates the relationship between workers in Shelters for Unaccompanied Minors (UACs) and teachers in schools within the context of adult education and learning. The study utilized Activity Theory, specifically focusing on expansive learning in workplace settings. Data from interviews were analyzed using thematic analysis, facilitated by the open-source software Qualcoder. The codes derived from the two systems were then compared and further discussed. Intra-systemic and inter-systemic conflicts emerged, leading to cycles of either expansive learning or defensive learning. The two systems present fertile ground for further exploration through "boundary crossing laboratories," facilitating the overcoming of double binds and enabling the systems to undergo a complete expansive learning cycle, initiated by arguments and contradictions.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56137
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56137
ND
56137
Εναλλακτικός τίτλος
UAM shelters and schools: «expansive» learning in the framework of their interaction
Συγγραφέας
Καλομενίδου, Όλγα (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χοντολίδου Ελένη
Κεσίδου Αναστασία
Σαρακινιώτη Αντιγόνη
Αυγητίδου Σοφία
Ζαρίφης Γεώργιος
Αγγελόπουλος Γεώργιος
Τσιτσελίκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ασυνόδευτα ανήλικα; Εκπαίδευση προσφύγων; Εκτατική μάθηση; Σχέση σχολείου-οικογένειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.