Πολυδιάστατη προσέγγιση της δημιουργικότητας στη μάθηση της γεωμετρίας: ο ρόλος της κατανόησης γεωμετρικού σχήματος, της χωρικής ικανότητας και των δυναμικών περιβαλλόντων στην παραγωγή πολλαπλών λύσεων

Περίληψη

Ένας από τους σημαντικότερους στόχους της σημερινής εκπαίδευσης στη διδασκαλία των μαθηματικών είναι η απελευθέρωση της σκέψης και η ανάπτυξη της μαθηματικής δημιουργικότητας των μαθητών. Για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε ποιοι παράγοντες σχετίζονται με τη μαθηματική δημιουργικότητα. Ο σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση της μαθηματικής δημιουργικότητας μέσα από μια γνωστική και αντιληπτική προσέγγιση στο πεδίο της γεωμετρία. Η διερεύνηση γίνεται σε τέσσερις άξονες: (α) εξετάζεται η επίδραση του τύπου σύλληψης γεωμετρικού σχήματος που ενεργοποιούν οι μαθητές στην παραγωγή πολλαπλών λύσεων, την κατασκευή γεωμετρικού προβλήματος και τη μαθηματική δημιουργικότητα, (β) εξετάζεται πώς η αναγκαιότητα κατασκευής επιπλέον βοηθητικών κατασκευών στο δοθέν σχήμα επηρεάζει την παραγωγή πολλαπλών λύσεων και τις μεταβλητές της δημιουργικότητας, (γ) εξετάζεται πώς η χωρική ικανότητα συνδέεται με τη μαθηματική δημιουργικότητα κατά την παραγωγή πολλαπλών λύσεων, και (δ) εξετάζεται πώς ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the most important goals of today's education in teaching mathematics is the liberation of thinking and the development of students' mathematical creativity. To do this we must first understand what factors are associated with mathematical creativity. The purpose of the thesis is to investigate mathematical creativity through a cognitive and perceptual approach in the field of geometry. The investigation is carried out in four axes: (a) examines the influence of geometrical figure apprehension on the production of multiple solutions, on problem posing and mathematical creativity, (b) examines how the necessity to construct auxiliary lines in the given figure, promote the production of multiple solutions and the variables of creativity, (c) examines how spatial ability relates to mathematical creativity when generating multiple solutions, and (d) examines how the type of representations students activate affects their mathematical creativity. The sample of the research is 486 sec ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55647
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55647
ND
55647
Εναλλακτικός τίτλος
A multidimensional study to creativity in geometry learning: the role of geometrical figure apprehension, spatial ability and dynamic environments in production multiple solutions
Συγγραφέας
Γρίδος, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αυγερινός Ευγένιος
Φιλιππάκης Μιχαήλ
Κόττα-Αθανασιάδου Ευαγγελία
Γαγάτσης Αθανάσιος
Φωκίδης Εμμανουήλ
Σκουμιός Μιχαήλ
Τραντάς Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματική παιδεία; Γεωμετρία; Μαθηματική δημιουργικότητα; Κατανόηση γεωμετρικού σχήματος; Χωρική ικανότητα; Αναπαραστάσεις; Βοηθητικές κατασκευές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.