Η εκπαίδευση στα εσπερινά σχολεία ως παράγοντας άμβλυνσης του κοινωνικού αποκλεισμού

Περίληψη

Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει την υπόθεση ότι η εκπαίδευση στα εσπερινά σχολεία αποτελεί παράγοντα άμβλυνσης του κοινωνικού αποκλεισμού. Ο κοινωνικός αποκλεισμός αποτελεί διαρκή απειλή για τα άτομα εκείνα τα οποία έχουν χαμηλή κοινωνικοοικονομική προέλευση και έχουν διακόψει πρόωρα την μαθητική τους διαδρομή. Είναι δεδομένη η τάση του ατόμου να επιδιώκει την βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής του κατάστασης και γενικά της ποιότητας της ζωής του μέσω της επαγγελματικής του ανάπτυξης, η οποία όμως συχνά απαιτεί ισχυρά εκπαιδευτικά στηρίγματα, εφόσον τόσο οι διαμορφωθείσες συνθήκες στην αγορά εργασίας, όσο και οι επιταγές του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αλλά και οι διεθνείς εξελίξεις υπαγορεύουν τη συνεχή βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης του ατόμου. Από την άλλη, η καλλιέργεια του χαρακτήρα και η βελτίωση της προσωπικότητας του ατόμου εγείρουν σημαντικές διεκδικήσεις από την εκπαίδευση. Η εσπερινή εκπαίδευση αποτελεί ιστορικό θεσμό στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present project attempts to look into the hypothesis that education at evening schools constitutes a factor of moderating social exclusion. Social exclusion represents a constant threat towards the people of low economic and social origins who have prematurely interrupted their educational course. The tendency of an individual to pursue the improvement of his social and economic situation in life and the quality of his life in general is taken for granted. This improvement however, requires solid educational support since not only the existing conditions in the job market but also the requirements of both the public and the private sector render the constant improvement of the educational level of an individual an imperative need. On the other hand, cultivating the character and enhancing the personality of a person put forward great demands towards the educational system. Evening education is indeed a historical institution in the Hellenic educational reality while its presence in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15371
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15371
ND
15371
Εναλλακτικός τίτλος
Education at evening schools as a moderating factor od social exclusion
Συγγραφέας
Γαλίτης, Παντελής (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιάκαλος Γεώργιος
Κογκίδου Δήμητρα
Τρέσσου-Φατούρου Ευαγγελία
Χαραλάμπους Δημήτρης
Ράσης Σπύρος
Τζήκας Χρήστος
Λιάμπας Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εσπερινά σχολεία; Κοινωνικός αποκλεισμός; Εσπερινή εκπαίδευση; Νυχτερινά σχολεία; Άμβλυνση κοινωνικού αποκλεισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
644 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)