Ο θεσμός του φροντιστηρίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: μελέτη της γονεϊκής επιλογής και των γονεϊκών πρακτικών στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή μελετήθηκε η γονεϊκή επιλογή φροντιστηρίων Μ.Ε. στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Λύκειο) σε διαφορετικού τύπου σχολικές μονάδες (ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ, Ιδιωτικά Λύκεια, Πρότυπα Λύκεια). Η μελέτη έχει ως στόχο ν’ αναδειχτούν οι γονεϊκές στρατηγικές επένδυσης και επιλογής φροντιστηρίων καθώς και οι κοινωνικές σημασίες που αποδίδουν οι γονείς στη συμβολή του θεσμού του φροντιστηρίου αναφορικά με τη σχολική επιτυχία των παιδιών τους. Πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική έρευνα στη βάση ημί-δομημένων συνεντεύξεων. Στην εμπειρική έρευνα συμμετείχαν σαράντα (40) γονείς από αστικές και ημιαστικές περιοχές της Κορινθίας καθώς και από διαφορετικές περιοχές της Αττικής. Οι γονείς ανήκουν, κατά κύριο λόγο, σε μεσαίες και υψηλές κοινωνικές κατηγορίες˙ υψηλά ανώτερα στρώματα, υψηλά μεσαία στρώματα, χαμηλά μεσαία στρώματα. Οι γονείς είχαν παιδιά που φοιτούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο τρόπος δειγματοληψίας πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της χιονοστιβάδας (Snowball Sampling), ενώ οι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe present doctoral thesis (Ph.D) studies the parental choice of private tutoring organisations in the context of Secondary Education (High School) and towards different types of schools (GE.L., EPA.L. Private High Schools, Model High Schools). The study aims to highlight the parental strategies of investment and choice regarding private tutoring schools as well as the social meanings that parents attribute to the private tutoring institution in relation to the school success of their children. A qualitative research was carried out based on semi-structured interviews. Forty (40) parents from urban and semi-urban areas of Corinth as well as from different areas of Attica participated in the empirical research. The parents mainly belong to middle and upper social classes; upper upper classes, upper middle classes, lower middle classes. The parents had children studying in Secondary Education. The sampling method was carried out using the Snowball Sampling method, while the interviews w ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55021
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55021
ND
55021
Εναλλακτικός τίτλος
The institution of private supplementary tutoring in secondary education: study of parental choice and parental strategies in the field of private tutoring education
Συγγραφέας
Θεοχάρη, Ιοκάστη (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσακίρη Δέσποινα
Βεργίδης Δημήτριος
Φωτόπουλος Νικόλαος
Καρακατσάνη Δέσποινα
Βέρδης Αθανάσιος
Κουτσαμπέλας Χρίστος
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ιδιωτικά φροντιστήρια; Φροντιστηριακή εκπαίδευση; Φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης; Υπερεκπαίδευση; Γονεική επιλογή; Γονεϊκές στρατηγικές; Γονεϊκές πρακτικές; Προτεξιονισμός; Επιλογή σχολείου; Κριτήρια επιλογής φροντιστηρίου; Διαδικτυακά φροντιστήρια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)