Κριτική σκέψη και πληροφορική: ανάλυση των εγχειριδίων πληροφορικής γενικής παιδείας και επιλογής του ελληνικού γενικού λυκείου και διερεύνηση των απόψεων μαθητών και εκπαιδευτικών πληροφορικής γι’ αυτά

Περίληψη

Πάντα ανακύπτουν ζητήματα που τα άτομα και οι κοινωνίες καλούνται να αντιμετωπίσουν. Για τη διαχείρισή τους είναι απαραίτητες οι δεξιότητες της κριτικής σκέψης. Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση προβλημάτων, στη διαχείριση της πληροφορίας, στην αποτελεσματική επικοινωνία, στις σπουδές, στην επαγγελματική επιτυχία και στην προώθηση δημοκρατικών διαδικασιών. Η σπουδαιότητα της κριτικής σκέψης αναγνωρίζεται από τις σύγχρονες πολιτείες και αποτυπώνεται στον παιδαγωγικό σκοπό που θέτουν για την εκπαίδευση. Στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα ως κύριος παιδαγωγικός σκοπός υιοθετείται η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών. Ιδιαιτέρως, η εκπαίδευση στην Πληροφορική έχει πολύ ισχυρή σχέση με την κριτική σκέψη, αφού οι σπουδαστές δεν μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες Πληροφορικής, αν δεν έχουν ήδη ανεπτυγμένες τις δεξιότητες της κριτικής σκέψης τους. Συνεπώς, στο περιεχόμενο εγχειριδίων Πληροφορικής είναι απαραίτητο να προωθείται επαρκώς η καλλιέργεια των δεξιοτήτων της κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There are always rising issues that individuals and societies have to deal with. To manage these challenges, critical thinking skills are indispensable. These skills can help in problem solving, information managing, effective communicating, studying, professional success and promoting democratic processes. The importance of critical thinking is recognized by modern states and reflected in the pedagogical purpose they set for education. Contemporary educational systems adopt the development of critical thinking as the main pedagogical purpose. Especially Informatics education exhibits a particularly strong connection to critical thinking since students cannot develop Informatics skills without having already developed their critical thinking skills. Therefore, in the content of Informatics textbooks, it is necessary to sufficiently promote the cultivation of interpretation, analysis, evaluation, inference, explanation and self-regulation skills of students’ critical thinking. The prese ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54334
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54334
ND
54334
Εναλλακτικός τίτλος
Critical thinking and informatics: analyzing the general education and elective informatics textbooks of the greek general lyceum and examining students’ and informatics teachers' views on them
Συγγραφέας
Οικονομίδης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ψηφιακής Τεχνολογίας. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής
Εξεταστική επιτροπή
Σοφιανοπούλου Χρυσούλα
Βαμβακάρη Μαλβίνα
Βαρλάμης Ηρακλής
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Γιαλαμάς Βασίλειος
Φιλιππάκης Μιχαήλ
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη; Πληροφορική; Ανάλυση περιεχομένου; Έρευνα επισκόπησης; Σχολικά εγχειρίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)