Ποιότητα υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση: η περίπτωση των κέντρων εξυπηρέτησης πολιτών

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα οι προσδοκίες των πολιτών και οι αντιλήψεις των δημόσιων υπαλλήλων που εργάζονται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αναφορικά με τη λειτουργία αυτών. Στόχος είναι η μέτρηση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται από τα ΚΕΠ, ώστε να αξιολογηθεί μέσω αυτής η συμβολή τους στη βελτίωση των σχέσεων κράτους – πολίτη. Για το σκοπό της μέτρησης της ποιότητας αξιοποιείται το μοντέλο SERVQUAL, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στη βιβλιογραφία αναφορικά με τις δημόσιες υπηρεσίες. Στη διατριβή, με βάση υφιστάμενες μελέτες για τα ΚΕΠ, συστηματοποιείται περαιτέρω η διερεύνησή τους, η οποία εντάσσεται στις συζητήσεις για την ενσωμάτωση στην Ελληνική δημόσια διοίκηση αρχών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και ευρύτερα αντιλήψεων που πηγάζουν από το Νέο Δημόσιο Management. Για την πραγματοποίηση του σκοπού της συστηματικής διερεύνησης του αντικειμένου, η διατριβή διακρίνεται σε δύο τμήματα, το θεωρητ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to examine the challenges associated with the public sector in Greece. More specifically, it deals with the expectations of the citizens and the perceptions of the civil servants working in the Citizens' Service Centers (KEP). The ultimate aim is to measure the quality of services offered by KEP, which in turn will be used to improve the state-citizen relationship. To measure the quality of the service offered, the SERVQUAL model was adopted, which has been extensively used in the past in other public services. The thesis is divided into two parts: a theoretical part and an empirical one. The theoretical part, consisting of four chapters, 1-4, introducing theoretical approaches to public administration, by including amongst others Max Weber's bureaucratic model, theories related to TQM (Total Quality Management), etc. In addition, the characteristics and the evolution of the Greek public administration over time is described, as well as the challenges face ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/54237
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54237
ND
54237
Εναλλακτικός τίτλος
Service quality and performance of public administration: the case of citizen service centers (KEP)
Συγγραφέας
Σκρέκας, Νεκτάριος-Βασίλειος (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης. Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Κτιστάκη Σταυρούλα
Μαρούδας Λεωνίδας
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Κέφης Βασίλειος
Μουστάκας Μελέτιος
Μπάλτα Ευαγγελία
Πολυχρονίου Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ); Ποιότητα υπηρεσιών; Δημόσια διοίκηση; Ποσοτική έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.