Περίληψη
Ο τουρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην παγκόσμια οικονομία. Όλο και περισσότερα κράτη με την πάροδο των χρόνων η οικονομία τους βασίζεται στον τουρισμό. Η Κύπρος δεν μπορούσε να απέχει από αυτό αφού, η γεωγραφική της θέση, το μεσογειακό της κλίμα οδήγησαν τον νησί από το 1960 σε ένα από τα κυριότερα τουριστικά κέντρα της Μεσογείου, μετά από μια ραγδαία και συνεχή ανάπτυξη. Με βάση τη Στρατηγική Τουρισμού μέχρι το 2010 δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό, όπως είναι και ο αθλητικός τουρισμός. O σκοπός της παρούσας έρευνα ήταν να γίνει η καταγραφή του προφίλ, η διερεύνηση των τουριστικών συμπεριφορών αλλά και των κύριων ανθρώπινων αναγκών των αθλητικών τουριστών που επισκέπτονται την Κύπρο κυρίως για να συμμετέχουν σε κάποιο αθλητικό γεγονός ή δραστηριότητα, ή κάποια προετοιμασία, όπως επίσης και τι δραστηριότητες προτιμούν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Το δείγμα της έρευνα αποτέλεσαν 779 αθλητικοί τουρίστες. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο TRPS ...
Ο τουρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην παγκόσμια οικονομία. Όλο και περισσότερα κράτη με την πάροδο των χρόνων η οικονομία τους βασίζεται στον τουρισμό. Η Κύπρος δεν μπορούσε να απέχει από αυτό αφού, η γεωγραφική της θέση, το μεσογειακό της κλίμα οδήγησαν τον νησί από το 1960 σε ένα από τα κυριότερα τουριστικά κέντρα της Μεσογείου, μετά από μια ραγδαία και συνεχή ανάπτυξη. Με βάση τη Στρατηγική Τουρισμού μέχρι το 2010 δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό, όπως είναι και ο αθλητικός τουρισμός. O σκοπός της παρούσας έρευνα ήταν να γίνει η καταγραφή του προφίλ, η διερεύνηση των τουριστικών συμπεριφορών αλλά και των κύριων ανθρώπινων αναγκών των αθλητικών τουριστών που επισκέπτονται την Κύπρο κυρίως για να συμμετέχουν σε κάποιο αθλητικό γεγονός ή δραστηριότητα, ή κάποια προετοιμασία, όπως επίσης και τι δραστηριότητες προτιμούν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Το δείγμα της έρευνα αποτέλεσαν 779 αθλητικοί τουρίστες. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο TRPS των Gibson & Yiannakis (2002) το οποίο μεταφράστηκε στα ελληνικά, γερμανικά, γαλλικά και ρώσσικα από τους Υφαντίδου, Κώστα & Μιχαλοπούλου (2008). Για την υλοποίηση της έρευνας τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν πριν η μετά από τον αγώνα ή την προπόνηση. Για την ανάλυση των δεδομένων έγινε περιγραφική ανάλυση, τεστ αξιοπιστίας, 2 way Anova και παραγοντική ανάλυση κύριων συνιστωσών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν Έλληνες, άνδρες, ανύπαντροι, απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πλήρους απασχόλησης και ετήσιο εισόδημα 20.000-60.000 ευρώ. Στην ανάλυση αξιοπιστίας της τυπολογίας του αθλητικού τουρίστα παρουσιάστηκε υψηλός ο δείκτης Cronbach a. Όσον αφορά τις αθλητικές δραστηριότητες που προτιμούν να κάνουν στα πλαίσια των διακοπών τους το μεγαλύτερο ποσοστό παρουσιάστηκε στην ποδηλασία και το Μπιτς βόλεϊ. Κατά την παραγοντική ανάλυση κύριων συνιστωσών επιβεβαιώθηκαν οκτώ τουριστικοί ρόλοι που αντιπροσωπεύει το 60.40% της συνολικής διακύμανσης ρόλοι οι πέντε κύριες κατηγορίες των ανθρωπίνων αναγκών από την πυραμίδα του Maslow και αντιπροσωπεύει στο 58.62% της συνολικής διακύμανσης. Επίσης, τόσο στους τουριστικούς ρόλους όσο και στις κύριες ανθρωπινες ανάγκες που επιβεβαιώθηκαν παρουσιάστηκαν πολλές αλληλεπιδράσεις. Τέλος, συμπερασματικά με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν υπάρχει μια ξεκάθαρη εικόνα προς τους αρμόδιους φορείς πώς να προσελκύσουν νέους πελάτες και να προσαρμόσουν το τουριστικό προιόν με βάση τις ανάγκες τους.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Tourism is one of the growing industries in the global economy. More and more countries base their economy on tourism. Cyprus could not stay away from this since its geographical location, its Mediterranean climate led the island since 1960 to one of the main tourist centers of the Mediterranean, after a rapid and continuous development. Based on the Tourism Strategy until 2010, special emphasis is given to the development of alternative tourism, such as sports tourism. The aim of this study is to investigate and evaluate the profile of sport tourists, the investigation of tourist behaviors but also of the main human needs that visit Cyprus. It is assumed that the 779 responders of the survey travelled to Cyprus mainly to participate in a sport event, in an activity or in sport trainings. For the completion of the study, the equivalent questionnaire by Gibson and Yiannakis (2002) was used and translated in Greek, German, French and Russian (control of cross-cultural validity) by Yfanti ...
Tourism is one of the growing industries in the global economy. More and more countries base their economy on tourism. Cyprus could not stay away from this since its geographical location, its Mediterranean climate led the island since 1960 to one of the main tourist centers of the Mediterranean, after a rapid and continuous development. Based on the Tourism Strategy until 2010, special emphasis is given to the development of alternative tourism, such as sports tourism. The aim of this study is to investigate and evaluate the profile of sport tourists, the investigation of tourist behaviors but also of the main human needs that visit Cyprus. It is assumed that the 779 responders of the survey travelled to Cyprus mainly to participate in a sport event, in an activity or in sport trainings. For the completion of the study, the equivalent questionnaire by Gibson and Yiannakis (2002) was used and translated in Greek, German, French and Russian (control of cross-cultural validity) by Yfantidou, Costa & Michalopoulos, (2008). The process of collection of data were prior to or at the end of the event. A 5-tiered Likert scale was implemented. A descriptive statistic, frequency analysis, reliability tests and factor analysis at principal components were used for the analysis of the results. Factor analysis identified 8 tourist roles which explained the 60.40% of the total variance and according the main human needs were identified and confirmed the five main human needs from Maslow’s pyramid which explained the 58.62% of total variance. During the investigation of which sport activities would/do attract sport tourists during their vacation, most of the participants answered cycling and beach volley. Also, many interactions occurred, in both the tourist roles and the human needs that were confirmed. Finally, to conclude, based on the results that obtained it is clear now to the competent bodies, how to attract new customers and how to adapt the tourist product according to tourist’s needs.
περισσότερα