Πειραματισμός και εκπαιδευτικές μέθοδοι στη σύγχρονη φυσική

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εγγράφεται στο επιστημονικό πεδίο της Έρευνας στην Εκπαίδευση της Φυσικής (P.E.R.). Στόχος της έρευνάς μας είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της πραγματικής και πρακτικής (hands-on) πειραματικής διδασκαλίας της Φυσικής, σύμφωνα με τα δεδομένα των διεθνών ερευνών στο πεδίο ενδιαφέροντος της εργασίας, καθώς και η εισαγωγή της ενεργητικής μάθησης μέσα από τη μέθοδο Learning-by-doing (LBD). Η ποιοτική και ποσοτική έρευνα δείχνει, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σημαντική βελτίωση στην κατανόηση των φυσικών νόμων και αρχών, τόσο από τους μαθητές και τις μαθήτριες, όσο και από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες καθώς και τους καθηγητές των φυσικών επιστημών. Ειδικότερα, στην εργασία μας μελετάται σε βάθος ως εκπαιδευτική μέθοδος η εισαγωγή της επιστημονικής μεθοδολογίας και του επιστημονικού τρόπου σκέψης στην εκπαίδευση μέσα από πραγματικά πειράματα φυσικής με απλά υλικά. Η έρευνα διαχέεται σκόπιμα και μεθοδικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis is situated within the scientific field of Physics Education Research (P.E.R.). The aim of our research is to improve the effectiveness of real and practical (hands-on) experimental teaching of Physics, according to the findings of recent, international research tendencies in our field of interest, as well as to introduce an active approach to learning through applying a learning-by-doing (LBD) method. Qualitative and quantitative research conducted in this doctoral thesis shows that students profit significantly by applying such teaching methodologies, starting from primary school and all the way to the higher educational level, as far as the understanding of natural laws and principles is concerned, both by male and female students, as well as by male and female physics educators. More specifically, our work extensively studies the introduction of scientific methodology and scientific thinking in education through actual physics experiments utilizing simple mater ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
DOI
10.12681/eadd/53980
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53980
ND
53980
Εναλλακτικός τίτλος
Experimentation and educational methods in modern physics
Συγγραφέας
Νάντσου, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Πλάτων)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής. Τομέας Ηλεκτρονικής Φυσικής και Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Τόμπρας Γεώργιος
Νισταζάκης Έκτορας
Κατσής Αθανάσιος
Μαυρόπουλος Φοίβος
Καλκάνης Γεώργιος
Τσίρου Ανδρομάχη
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, γενικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση στη Φυσική; Πειράματα Φυσικής με Απλά Υλικά; Εκπαίδευση STEM; MOOC
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.