H ανάπτυξη των δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. με αφορμή θέματα φυσικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ερευνά τη δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (Ε.Κ.Π.Α) σε θέματα φυσικής και, συγκεκριμένα, την εξέλιξη της ατομικής και ομαδικής επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών με αφορμή την άσκησή τους σε πέντε θέματα Νευτώνειας Μηχανικής. Οι δύο παράμετροι της επιχειρηματολογίας που εξετάζονται είναι η δομή και η γνώση περιεχομένου. Η έρευνα διεξήχθη μέσω Skype λόγω της πανδημίας Covid-19. Το δείγμα αποτελούνταν από δεκαεπτά προπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. Οι φοιτητές/τριες που συμμετείχαν κατανεμήθηκαν σε τέσσερις ομάδες. Η έρευνα βασίστηκε στις συζητήσεις των φοιτητών/τριών σε πέντε θέματα της Νευτώνειας Μηχανικής, εναλλασσόμενες με τις παρεμβάσεις του ερευνητή. Οι είκοσι συζητήσεις (τέσσερις ομάδες επί πέντε θέματα) των φοιτητών/τριών καθώς και οι παρεμβάσεις του ερευνητή βιντεοσκοπήθηκαν και καταγράφηκαν. Πριν και μετά την παρέμβαση δόθηκαν στους/στις φοιτητές/τριες ερωτηματολόγια (pre- & post-tes ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis examines the possibility of the development of undergraduate (Primary Education- NKUA) students’ argumentation skills on physics problems and, in specific, the development of the students’ individual and group argumentation while they were involved in five topics of Newtonian Mechanics. The two parameters/variables of argumentation that were taken into account were structure and scientific content. The research was conducted via Skype due to the Covid-19 pandemic. The sample consisted of seventeen undergraduate students of Primary Education (NKUA). The students who participated were divided into four groups. The research was based on the students’ discussions on five topics of Newtonian Mechanics, alternating with the researcher’s interventions. The twenty students’ discussions (four groups on five topics) as well as the researcher’s interventions were videotaped and recorded. Before and after the intervention, students were given questionnaires (pre- & post-tests), which c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53791
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53791
ND
53791
Εναλλακτικός τίτλος
The development of argumentation skills of undergraduate of the Department of Pedagogy and Primary Education students on physics subjects
Συγγραφέας
Τσιφτσής, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Χαλκιά Κρυσταλλία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Γαλάνη Αποστολία
Κώτσης Κωνσταντίνος
Σκουμιός Μιχαήλ
Σταύρου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Aτομική επιχειρηματολογία; ομαδική επιχειρηματολογία; δομή επιχειρηματολογίας; Εννοιολογικό περιεχόμενο; νόμοι Νεύτωνα; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)