Έλεγχος της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος για ενίσχυση του ευ ζην των εκπαιδευτικών υπό το πρίσμα της θετικής ψυχολογίας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η δημιουργία, η υλοποίηση και ο έλεγχος της αποτελεσματικότητας ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος υπό το πρίσμα της Θετικής Ψυχολογίας για την ενίσχυση του ευ ζην των εκπαιδευτικών. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δύο πιλοτικές εκδοχές του προγράμματος στη βάση του μοντέλου PERMA (Seligman, 2011): η μία εκδοχή αποτελείτο από δώδεκα συναντήσεις διάρκειας ογδόντα λεπτών και η δεύτερη εκδοχή, η οποία αποτελείτο από πέντε συναντήσεις διάρκειας δυόμιση ωρών η καθεμία. Το πρόγραμμα βασίστηκε σε έξι πυλώνες: Θετικά Συναισθήματα, Δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα, Θετικές Σχέσεις, Ανθεκτικότητα, Νόημα και Επιτεύγματα. Χορηγήθηκαν ψυχομετρικά εργαλεία που μετρούν το ευ ζην (PERMA Profiler), τα συμπτώματα του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης (DASS) και την ανθεκτικότητα (CD-RISC) πριν και μετά την παρέμβαση. Για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας του προγράμματος διενεργήθηκαν δύο πιλοτικές έρευνες. Η πρώτη μελέτη αφορούσε στον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis was to develop, implement, and test the effectiveness of a training program, based on the Positive Psychology framework, to enhance teacher well-being. Two pilot versions of the training program were designed and implemented based on the PERMA model (Seligman, 2011): an extended one, which consisted of twelve eighty-minute sessions and the shortened version which consisted of five sessions of two and a half hours each. Two studies were carried out to test the effectiveness of the training program. The program was built on the following six pillars: Positive Emotions, Character Strengths, Positive Relationships, Psychological Resilience, Meaning and Achievement. Measures of wellbeing (PERMA profiler), Stress, Anxiety and Depression (DASS) and resilience (CD-RISC) were administered before and after the implementation of the training programs. The first study’s aim was to test the effectiveness of the implementation of the long version of the program on three gr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53744
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53744
ND
53744
Εναλλακτικός τίτλος
Testing the effectiveness of a programme to enhance teacher well-being with a positive psychology framework
Συγγραφέας
Χαραλάμπους, Βίκυ (Πατρώνυμο: Νεόφυτος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταλίκας Αναστάσιος
Αλεξιάς Γεώργιος
Καζή Σμαράγδα
Κορδούτης Παναγιώτης
Γιωτσίδη Βασιλική
Παρπούλα Χριστίνα
Κατερέλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Εφαρμοσμένη ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θετική ψυχολογία; Ευ ζην; Θετικές παρεμβάσεις; Εκπαιδευτικοί; Μοντέλο PERMA
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)