Επαγγελματική εξουθένωση, εργασιακή δέσμευση και εργασιακή απόδοση: ο διαμεσολαβητικός ρόλος των γνωστικών λειτουργιών

Περίληψη

Εμπειρικά δεδομένα επιβεβαιώνουν συστηματικά τη σχέση ανάμεσα στην εργασιακή ευεξία (επαγγελματική εξουθένωση, εργασιακή δέσμευση) και την εργασιακή απόδοση. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες έρευνες εστιάζουν στην άμεση επίδραση της εργασιακής ευεξίας στην εργασιακή απόδοση, παραβλέποντας τους διαμεσολαβητικούς μηχανισμούς που μπορεί να εξηγούν τη σχέση αυτή. Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να αναδείξει το διαμεσολαβητικό ρόλο των γνωστικών λειτουργιών των εργαζομένων στη σχέση ανάμεσα στην επαγγελματική εξουθένωση και την εργασιακή δέσμευση, από τη μία και την εργασιακή απόδοση, από την άλλη. Στη βάση των θεωριών του Γνωστικού Αποθέματος (Stern, 2003) της Αυτο-ρύθμισης (Baumeister & Vohs, 2003. Beal, Weiss, Barros, & MacDermid, 2005) και της Διεύρυνσης και Δόμησης των θετικών συναισθημάτων (Fredrickson, 2001) εξετάστηκαν οι παρακάτω υποθέσεις: 1) Tα υψηλά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης σχετίζονται με έκπτωση στις γνωστικές λειτουργίες των εργαζομένων, 2) H επαγγελματική εξουθένωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Previous studies have documented the impact of work-related well-being (job burnout, work engagement) on job performance. Nevertheless, past research has largely neglected the role of employees’ cognitive functioning as a potential mediator in this relationship. The aim of this thesis is to address this gap by investigating cognitive functions as a mediator in the association between work-related well-being and job performance. Based on Cognitive Reserve Theory (Stern, 2003), Self-Regulation Model (Baumeister & Vohs, 2003. Beal, Weiss, Barros, & MacDermid, 2005) and Broaden and Build theory (Fredrickson, 2001), the following hypotheses were examined: (i) job burnout is associated with a decline in cognitive functions; (ii) job burnout is associated with a decline in employee cognitive functions which is, in turn, related to poor (in-role and extra-role) performance; (iii) work engagement relates positively to employee cognitive functioning; and (iv) work engagement is associated wit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41229
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41229
ND
41229
Εναλλακτικός τίτλος
Burnout, work engagement and job performance: the mediating role of cognitive functions
Συγγραφέας
Λεμονάκη, Ροδάνθη (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραδήμας Ευάγγελος
Σίμος Παναγιώτης-Γαβριήλ
Ξανθοπούλου Δέσποινα
Νικολάου Ιωάννης
Μωραϊτου Δέσποινα
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Ιωάννης Τσαούσης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστικές λειτουργίες; Επαγγελματική εξουθένωση; Εργασιακή δέσμευση; Εργασιακή απόδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
267 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)