Έμφυλα συναισθηματικά στερεότυπα του φόβου στην προσχολική ηλικία

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή, επικεντρώνεται στη μελέτη των έμφυλων στερεοτύπων που σχετίζονται με το φόβο, επιχειρώντας να εξετάσει τις στερεοτυπικές επιδόσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά την απόδοση του συναισθήματος του φόβου, αξιοποιώντας ως ερευνητικά εργαλεία τα συναισθηματικά σενάρια και σχεδιαστικά έργα. Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν αρχικά να εξετάσει τις στερεοτυπικές επιδόσεις των παιδιών σχετικά με το συναίσθημα του φόβου στα δύο φύλα και αν αυτές διαφοροποιούνται με βάση το φύλο των παιδιών, την ηλικία και το εργαλείο. Εξετάστηκαν διαφορετικές πτυχές του φόβου, όπως η ένταση, το περιεχόμενο και η παρουσία - απουσία φόβου. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού σχεδιάστηκαν 3 διαδοχικές μελέτες. Στην πρώτη μελέτη εξετάζονται οι στερεοτυπικές επιδόσεις των παιδιών σχετικά με την απόδοση της έντασης του συναισθήματος του φόβου και του περιεχομένου του φόβου στα δύο φύλα. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 100 παιδιά (50 κορίτσια και 50 αγόρια) ηλικίας 4 έως 5 ετών, τα οποία συμμετεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis focuses on the study of gender stereotypes related to fear, attempting to examine the stereotypic performance of preschool children when they attribute the emotion of fear, using emotional scenarios and drawing tasks as research tools. The purpose of this thesis was initially to examine children's stereotypic performance regarding the emotion of fear and whether they vary as a function of children's gender, age and research tool. To this aim, it examines different aspects of fear, such as intensity, fear content and presence or absence of fear. To achieve this goal, three consecutive studies were designed.The first study, examines children's stereotypic performance when they are asked to attribute the intensity of fear and fear content in both genders. The sample consisted of 100 children (50 girls and 50 boys) aged 4-5 years, that were administered emotional scenarios and drawing tasks related to the emotion of fear. The rationale for this study was to examine the s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53580
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53580
ND
53580
Εναλλακτικός τίτλος
Gender-emotion stereotypes of fear in the preschool years
Συγγραφέας
Κελεσίδου, Σοφία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπονώτη Φωτεινή
Αμπακούμκιν Γεώργιος
Μισαηλίδη Πλουσία
Βλειώρας Γεώργιος
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Κορνηλάκη Αικατερίνη
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Έμφυλα στερεότυπα; Φόβος; Προσχολική ηλικία; Ένταση του φόβου; Περιεχόμενο του φόβου; Απουσία φόβου; Συναισθηματικά στερεότυπα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)