Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός βραχυπρόθεσμου προγράμματος μετασχηματιστικής εκπαίδευσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων για τη βελτίωση της γνώσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της σχολικής προσαρμογής μαθητών δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Η εκπαίδευση ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει θετική επίδραση στη σχολική ρουτίνα των παιδιών. Ο στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα μιας μετασχηματιστικής παρέμβασης εκπαίδευσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων 12 συναντήσεων για τη βελτίωση της γνώσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της σχολικής προσαρμογής των παιδιών. Οι συμμετέχοντες ήταν 340 Έλληνες μαθητές δημοτικού σχολείου που χωρίστηκαν σε ομάδα παρέμβασης (n = 187) και ομάδα ελέγχου (n = 153). Όλα τα μέλη συμπλήρωσαν ένα γραπτό ερωτηματολόγιο μία εβδομάδα πριν από την εφαρμογή της παρέμβασης σχετικά με τις γνώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη σχολική εμπλοκή, τις αντιλήψεις για το σχολικό περιβάλλον, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την ενσυναίσθηση και τις αντιλήψεις, τις στάσεις και τα συναισθήματα για το σχολείο. Η διαδικασία συμπλήρωσης του ίδιου ερωτηματολογίου επαναλήφθηκε μία εβδομάδα μετά τη λήξη της παρέμβασης και τέσσερις μήνες αργότερα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση ήταν ιδιαίτερα επ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Human rights education has an encouraging effect on children’s school routine. The aim of the present study was to investigate the effectiveness of a 12-session transformative human rights education intervention in improving children’s human rights knowledge and school adjustment. Participants were 340 Greek primary school students assigned to intervention group (n = 187) and control group (n = 153). All members completed a written questionnaire one week before the implementation of the intervention, measuring their knowledge of human rights, school engagement, perceptions of the school environment, interpersonal relationships, empathy, and perceptions, attitudes, and feelings towards school. The completion process of the same questionnaire was repeated one week after the termination of the intervention and four months later. The results showed that the intervention was particularly beneficial as the members of the intervention group demonstrated a significant increase in their knowled ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53384
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53384
ND
53384
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluating the effectiveness of a short-term transformative human rights education programme for the improvement of human rights knowledge and school adjustment of primary school students
Συγγραφέας
Σταύρου, Βαΐα (Πατρώνυμο: Σταμάτιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπρούζος Ανδρέας
Κούτρας Βασίλειος
Βασιλόπουλος Στέφανος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Μισαηλίδη Πλουσία
Γιώτσα Άρτεμις
Δημητρίου Λουκία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ανθρώπινα δικαιώματα; Ομαδική παρέμβαση; Δημοτικό σχολείο; Προσαρμογή; Ενσυναίσθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)