Γονεϊκή αυτοαποτελεσματικότητα και παρεμβάσεις θετικής ψυχολογίας: εμπειρικά ευρήματα από την εφαρμογή ενός ομαδικού προγράμματος σε γονείς παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Περίληψη

H παρούσα διατριβή είχε σκοπό να εξετάσει εάν ένα ομαδικό πρόγραμμα με ψυχοεκπαιδευτικές ασκήσεις βασισμένες σε αρχές της Θετικής Ψυχολογίας, επιφέρει βελτιώσεις στη Γονεϊκή αυτoαποτελεσματικότητα γονέων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Το πρόγραμμα παρέμβασης σχεδιάστηκε για το σκοπό της παρούσης μελέτης και βασίστηκε σε ασκήσεις από την προσέγγιση της Θετικής Ψυχολογίας, ώστε να εξυπηρετήσει επαρκώς τους στόχους της. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε δύο στάδια. Το πρώτο και πιλοτικό στάδιο της μελέτης, είχε ως στόχο τη διερεύνηση του ρόλου των ομαδικών προγραμμάτων γονέων στη Γονεϊκή αυτοαποτελεσματικότητα (ΓΑ), χρησιμοποιώντας ως εργαλείο μέτρησης την Κλίμακα Μέτρησης Γονεϊκής Αυτοαποτελεσματικότητας TOPSE. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν αλλαγές στη γονεϊκή αυτοαποτελεσματικότητα σε ενα δείγμα 29 Ελλήνων Γονέων παιδιών ηλικίας κάτω των δέκα ετών, μετά τη συμμετοχή τους σε ομαδικό πρόγραμμα γονέων με ψυχοεκπαιδευτικές δραστηριότητες είτε (α) της προσέγγισης της Θετικής Ψυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study was designed to examine whether a group project with psychoeducational exercises based on positive psychology principles leads to improvements in parental self-efficacy amongst parents of preschool and primary school children. The intervention program was designed for the purpose of this study and was based on exercises from the approach of positive psychology in order to adequately serve the objectives of the study. The program was implemented in two phases. The first pilot phase of the study was designed to investigate the role of parent group programs on parenting self-efficacy (PSE), using the Tool to Measure Parenting Self-Efficacy (TOPSE). In particular, changes in parental self-efficacy were examined in a sample of 29 Greek parents of children under ten years of age who participated in a group program with psychoeducational activities either (a) from a positive psychology perspective or (b) from a rational-emotive behavioral perspective. The statistical analysi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38987
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38987
ND
38987
Εναλλακτικός τίτλος
Parental self - efficacy and positive psychology interventions: empirical findings from the implementation of a group program for parents of preschool and primary school children
Συγγραφέας
Καρακώστα, Ασπασία (Πατρώνυμο: Ευθύμιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μαλικιώση - Λοΐζου Μαρία
Κλεφτάρας Γεώργιος
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Καλαντζή - Αζίζη Αναστασία
Καραδήμας Ευάγγελος
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Τάνταρος Σπυρίδων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γονεϊκή αυτοαποτελεσματικότητα (ΓΑ); Παρεμβάσεις θετικής ψυχολογίας; Ομαδικά προγράμματα γονέων; Κλίμακα TOPSE; Θετική ψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)