Γραπτό σώμα κειμένων Ελλήνων εφήβων μαθητών στα Αγγλικά: αναλύοντας την κατασκευή επιχειρημάτων

Περίληψη

Η παραγωγή γραπτoύ λόγου είναι μια πολύπλοκη δεξιότητα, στην οποία παρουσιάζουν δτσκολίες όχι μόνο όσοι γράφουν στη μητρική τους γλώσσα, αλλά και σε μια δεύτερη/ ξένη γλώσσα. Οι περισσότερες έρευνες που εξετάζουν την παραγωγή λόγου σε μια δεύτερη/ ξένη γλώσσα έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους σε ενήλικες, αφήνοντας ανεξερεύνητη την ηλιακή περίοδο της εφηβείας. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να καλύψει αυτό το ερευνητικό κενό εξετάζοντας τον επιχειρηματικό γραπτό λόγο Ελλήνων μαθητών, 12-16 ετών, στην Αγγλική ως ξένη γλώσσα. Οι συμμετέχοντες, 353 Έλληνες έφηβοι μαθητές, συμπλήρωσαν το Quick Oxford Placement Test (UCLES, 2001), ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, και έγραψαν επιχειρηματολογικές εκθέσεις. Οι χειρόγραφες εκθέσεις των μαθητών καταγράφηκαν σε ηλεκτρονική μορφή και δημιουργήθηκε ένα σώμα κειμένων 100.000 λέξεων, το οποίο περιλαμβάνει 507 εκθέσεις συνολικά (GAEFL). Η έρευνα έχει ως πρωταρχικό στόχο την χαρτογράφηση της ικανότητας των εφήβων Ελλήνων μαθητών να επιχειρηματολογούν στον γραπτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Writing is a complex skill that poses considerable difficulty to both first and second language writers. Second language writing research has focused on university level students leaving the area of adolescent second language writing severely underdeveloped. The present study addresses this research gap by examining the argumentative writing of Greek students, aged 12-16, in English as a Foreign Language (EFL). The participants, 353 Greek adolescent students completed the Quick Oxford Placement Test (UCLES, 2001), a brief questionnaire, and wrote essays on controversial topics. Students’ handwritten essays were transcribed and saved as word documents and a learner corpus of 100,000 words (507 essays in total) was compiled (GAEFL). The study primarily aims to map the territory of Greek adolescent EFL learners’ argumentative writing performance in terms of the overall quality of arguments as well as the use of the argument elements of thesis, data, warrant, and rebuttal, looking at the s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53233
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53233
ND
53233
Εναλλακτικός τίτλος
The written Greek Adolescent English as a Foreign Language corpus: an analysis of argument construction
Συγγραφέας
Ξαργιά, Μαρία (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Αγαθοπούλου Ελένη
Milton James
Αλεξίου Θωμαή
Καρασίμος Αθανάσιος
΄Παπαδοπούλου Όλγα
Γούτσος Διονύσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματολογικός γραπτός λόγος; Έφηβοι μαθητές; Αγγλικά ως ξένη γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)