Ο Λόγος περί μετανάστευσης στον χώρο των εκπαιδευτικών: «Λόγοι» (Discourses) Ελλήνων εκπαιδευτικών και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών για τους μετανάστες στην Ελλάδα

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί ο λόγος περί μετανάστευσης στον χώρο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων. Στόχος του ερευνητικού μέρους είναι να ανιχνευθεί η κατασκευή ταυτοτήτων μέσα στον λόγο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.Ο λόγος περί μετανάστευσης αποτελεί για τη δική μας οπτική, ένα πεδίο μέσα στο οποίο συχνά κατασκευάζονται ρητά ή υπόρρητα ταυτότητες, καθώς η θεματολογία περιστρέφεται γύρω από «συστατικά» των ταυτοτήτων, όπως η κουλτούρα, το θρήσκευμα, η γλώσσα κ.ο.κ. Η διατριβή εστιάζει στο πώς το ζήτημα της εκπαίδευσης των αλλοδαπών συνδέεται με συγκεκριμένα ρητορικά διλήμματα που συγκροτούνται στο λόγο των συμμετεχόντων, πώς κατασκευάζουν την ταυτότητα τους οι συμμετέχοντες, σε αντιδιαστολή με την ταυτότητα των μεταναστών και πώς μιλούν για την προκατάληψη. Η έρευνα εντάσσεται στο πεδίο της κοινωνικής ψυχολογίας και εφαρμόζει τη μεθοδολογική προσέγγιση της ανάλυσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The topic of this dissertation is the Discourse on Immigration by primary education teachers and students of pedagogical departments. The aim of our research is to detect the construction of identities within the Discourse of teachers and students of pedagogical departments. The discourse about immigration is, from our perspective, a field in which identities are often explicitly or implicitly constructed, as the subject revolves around "components" of identities, such as culture, religion, language, and so on. The dissertation focuses on how the issue of education of foreigners is related to specific rhetorical dilemmas that are formed in the accounts of the participants, how the participants construct their identity, as opposed to the identity of the immigrants and how they talk about prejudice. The research belongs to the field of social psychology and applies the methodological approach of Discourse Analysis. Discourse analysis does not treat people's talk as coherent and therefore ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53159
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53159
ND
53159
Εναλλακτικός τίτλος
Educators discourse on immigration: Greek educators and students of education departments discourses regarding the immigrants in Greece
Συγγραφέας
Τζισλής, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Σαπουντζής Αντώνιος
Μαυρομμάτης Γεώργιος
Τσάκωνα Βασιλική
Κωνσταντινίδου Ευθαλία
Μποζατζής Νικόλαος
Σακκά Δέσποινα
Φίγγου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κοινωνική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνική ταυτότητα; Εθνική ταυτότητα; Προκατάληψη; Ένταξη; Λογοψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)