Σχολική ανάπτυξη ως ανάπτυξη πολυπλοκότητας: μια προσέγγιση από τη σκοπιά της συστημικής παιδαγωγικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιδιώκει να προωθήσει μια νέα φιλοσοφία προσέγγισης των σχολικών μονάδων ως πολύπλοκων κοινωνικών συστημάτων. Η αποτύπωση της οργανωσιακής πραγματικότητας της σχολικής μονάδας ως πολύπλοκου κοινωνικού συστήματος αποσκοπεί στην απομάκρυνση από τα παραδοσιακά πρότυπα παρέμβασης. Έννοιες όπως «ποιότητα», «αποτελεσματικότητα», «βελτίωση», αντικαθίστανται από μια ευρύχωρη έννοια που θα αναφέρεται στο σύνολο της σχολικής μονάδας: τη «συστημική επάρκεια». Η συστημική επάρκεια θα μπορούσε ως μια ευρεία έννοια, χωρίς ιδεολογικές, ιστορικό-θεωρητικές, κοινωνικοπολιτικές επιβαρύνσεις, να αναφέρεται και να περιγράφει τα χαρακτηριστικά της σχολικής μονάδας που την καθιστούν ένα υγιές, αυτοοργανωτικό σύστημα, ικανό να παράγει αποτελέσματα, χωρίς να υπονοεί ότι οι σχολικές μονάδες είναι συστήματα με σταθερή και αμετάβλητη οργάνωση. Αντίθετα, λειτουργούν σε ένα πλαίσιο συνεχών εξωτερικών αλλαγών, που απαιτούν μια σειρά αλλαγών στο εσωτερικό της σχολικής μονάδας, ως μια σχέση εσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis seeks to promote a new school development view by approaching schools as complex social systems. Capturing school’s organizational reality as complex aims to move away from the traditional models of intervention and planning. Concepts such as "quality", "efficiency" and "improvement" are replaced by a broader concept: "systemic adequacy". Systemic adequacy could, describe and refer to the characteristics of the school that make it a healthy, self-organized system, capable of producing results, without ideological, historical-theoretical, socio-political burdens. Schools operate in a context of continuous external changes, which require a series of in-school changes, aiming to a balance between of internal and external complexity. These factors create a need to manage the school environment, with its ever-increasing complexity, by increasing school’s own complexity through internal differentiation. The recognition of the structural elements and characteristics of school and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52889
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52889
ND
52889
Εναλλακτικός τίτλος
School development as complexity development: an approach of systemic pedagogy
Συγγραφέας
Παπαδόσηφου, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κοντάκος Αναστάσιος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σταμάτης Παναγιώτης
Παπαβασιλείου Βασίλειος
Κέφης Βασίλειος
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία πολυπλοκότητας; Συστημική θεωρία; Σχολική μονάδα; Σχολική ανάπτυξη; Σχολική αξιολόγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)