Ανάπτυξη εννοιολογικού ολιστικού μοντέλου για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Οι μεταβολές που επέφερε η ανάπτυξη και η εξέλιξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), σε κοινωνικοοικονομικό, επιστημονικό και τεχνολογικό επίπεδο, σε συνδυασμό με την ταχύτατη παλαίωση της γνώσης, επιδρούν καθοριστικά στην επιστημολογική οπτική για την ουσία της γνώσης και οδήγησαν στην ανάγκη ουσιαστικής ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στα εκπαιδευτικά συστήματα και ειδικότερα στο Δημοτικό Σχολείο. Η έρευνα αυτή αποσκοπεί στην εμπειρική διερεύνηση των διαδικασιών ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο στη χώρα μας και ειδικότερα στην κατασκευή ενός ολιστικού μοντέλου των παραγόντων που επιδρούν στη διαδικασία της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, εντός του κοινωνικού πλαισίου του Δημοτικού Σχολείου. Από την άποψη του θεωρητικού υπόβαθρου και των αντίστοιχων μεθοδολογικών επιλογών υιοθετείται μια ολιστική-πολυπαραγοντική προσέγγιση στην κατεύθυνση της σχολικής βελτίωσης (school improvement). Κατασκευάστηκε ένα θεωρητικό εννοιολογικό πλαίσιο των παραγόντων που εμπλέκονται στην ενσωμάτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The changes brought about by the development and evolution of Information and Communication Technologies (ICT), in socio-economic, scientific and technological level, in combination with the rapid aging of knowledge, have a decisive effect on the epistemological view of the essence of knowledge and led to the need of effective integration of ICT in education systems, especially in Primary School. This research aims at the empirical investigation of the integration processes of ICT in the Primary School in our country and in particular in the construction of a holistic model of the factors that influence the process of the integration of ICT, within the social context of the Primary School. From the point of view of the theoretical background and the corresponding methodological choices, a holistic-multifactorial approach is adopted in the direction of school improvement. A theoretical conceptual framework of the factors involved in the integration of ICT in the Primary School was const ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50243
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50243
ND
50243
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a conceptual holistic model for ICT integration in primary school
Συγγραφέας
Λαγού, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Βουδούρη Αγγελική
Βρεττός Ιωάννης
Γιαλαμάς Βασίλειος
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία
Τσώλη Κωνσταντίνα
Ζαράνης Νικόλαος
Σαϊτη Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ); Δημοτικό σχολείο; Σχολική βελτίωση; Ενσωμάτωση των ΤΠΕ; Ολιστικό μοντέλο; Διερευνητική παραγοντική ανάλυση; Επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)