Εκπαίδευση και νεολαία στην κατεχόμενη Λάρισα (1941-1944)

Περίληψη

Αντικείμενο της μελέτης "Εκπαίδευση και Νεολαία στην κατεχόμενη Λάρισα (1941-1944)" αποτελεί η διερεύνηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών πραγμάτων στη Λάρισα την περίοδο της κατοχής. Η ιταλογερμανική κατοχή δημιούργησε μία νέα πραγματικότητα, η οποία είχε αντίκτυπο στην κοινωνία, την πολιτική, την οικονομία και την εκπαίδευση. Επιπλέον, η στάση των κατακτητών επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη στάση των πολιτών και κυρίως της νεολαίας, αλλά καθόρισε και τη λειτουργία της εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία ερευνητική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας της εκπαίδευσης κατά την παραπάνω περίοδο. Ως χρονικά όρια τίθενται η 19η Απριλίου, ημέρα εισβολής των Γερμανών κατακτητών στην πόλη μέχρι και την απελευθέρωσή της στις 23 Οκτωβρίου 1944. Τα γεγονότα εκτυλίσσονται στη Λάρισα με αναφορές και στην ευρύτερη περιοχή, εφόσον υπάρχει σύνδεση ή συσχετισμός με όσα διαδραματίστηκαν στην περιοχή της Λάρισας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of the study "Education and Youth in occupied Larissa (1941-1944)" is the investigation of educational and social matters in Larissa during the period of occupation. The Italo-German occupation created a new reality, which had an impact on society, politics, economy and education. In addition, the attitude of the conquerors greatly influenced the attitude of the citizens and especially the youth, but also determined the functioning of education. The present study is a research approach to the local history of education during the above period. The time limits are set from April 19, the day the German invaders invaded the city until its liberation on October 23, 1944. The events unfold in Larissa with references to the wider area, as long as there is a connection or correlation with what took place in the Larissa area.
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2025)
DOI
10.12681/eadd/52868
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52868
ND
52868
Εναλλακτικός τίτλος
Education and youth in occupied Larissa (1941-1944)
Συγγραφέας
Μήτσιου, Δέσποινα-Μαρία (Πατρώνυμο: Αχιλλεύς)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Χαραλάμπους Δημήτριος
Τζήκας Χρήστος
Μπέτσας Ιωάννης
Γρόλλιος Γεώργιος
Φούκας Βασίλειος
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Ζμας Αριστοτέλης Αριστοτέλης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Σύγχρονη ιστορία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Νεολαία; Λάρισα; 1941-1944
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.