Ανάπτυξη, υποστήριξη και μελέτη ολοκληρωμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος και διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο

Περίληψη

Το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ)" εισήχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ τάξης των Γενικών Λυκείων το σχολικό έτος 1999-2000 και έκτοτε διδάσκεται και εξετάζεται πανελλαδικά κάθε χρόνο. Έχει ως στόχο την καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης, μέσα από τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών γλωσσών προγραμματισμού "ΓΛΩΣΣΑ" και "Ψευδογλώσσα". Ενώ όμως εξ' αρχής το μάθημα χαρακτηρίστηκε ως εργαστηριακό, δεν συνοδευόταν από αντίστοιχο λογισμικό. Για την κάλυψη των εργαστηριακών του αναγκών προτείνονταν η χρήση των επαγγελματικών γλωσσών Basic και Pascal, παρόλο που οι μαθητές δεν τις διδάσκονταν.Ο "Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ" (Γεωργόπουλος, 2002) ήταν το πρώτο λογισμικό που υλοποίησε τη ΓΛΩΣΣΑ και διατέθηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα για την εργαστηριακή υποστήριξη του μαθήματος. Σε όλη την πορεία ανάπτυξης και χρήσης του η ανατροφοδότηση από τους καθηγητές Πληροφορικής υπήρξε καθοριστικής σημασίας. Μάλιστα για τη διευκόλυνση της επικοινωνί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The course "Applications Development in a Programming Environment" (AEPP) was introduced in the curriculum of General Lyceums (high schools) in 1999-2000 and since then it's been taught in the third grade and examined nationwide every year. It defines and utilizes two educational programming languages called "GLOSSA" and "Pseudoglossa", aiming to cultivate algorithmic thinking. In spite of the fact that the course was characterized as laboratory, an implementation of these languages was unfortunately missing. In their place, the use of Basic and Pascal was suggested, even though they were not taught to students.The "GLOSSA Interpreter" (Georgopoulos, 2002) was the first software that implemented GLOSSA and was made available to the educational community for the laboratory requirements of the course. Throughout its development and use, feedback from computer science teachers has been crucial. To establish a communication channel between the programmer and the teachers, an Internet commu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52285
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52285
ND
52285
Εναλλακτικός τίτλος
Development, support and analysis of an integrated programming environment and its online community of practice for Greek high school Informatics courses
Συγγραφέας
Γεωργόπουλος, Άλκης (Πατρώνυμο: Γεώργιος-Πελοπίδας)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κόμης Βασίλειος
Αβούρης Νικόλαος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Πολίτης Παναγιώτης
Φεσσάκης Γεώργιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Λογισμικό (software)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ΑΕΠΠ); Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ; Στέκι των Πληροφορικών; Αλγοριθμική; Ψευδογλώσσα; κοινότητες πρακτικής και μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)