Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία του μαθήματος Γεωλογία-Γεωγραφία σε μαθητές της Α τάξης του Γυμνασίου με Αναπηρία Όρασης

Περίληψη

Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν μαθήματα σχετιζόμενα με τις γεωεπιστήμες σε μαθητές με αναπηρίες όρασης έχουν να αντιμετωπίσουν μια επιπλέον πρόκληση καθώς στην περίπτωση αυτή οι οπτικές αναπαραστάσεις δεν αποτελούν επιλογή. Οι παραπάνω μαθητές ωστόσο ανταποκρίνονται εξαιρετικά καλά σε αισθητηριακά ερεθίσματα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δραστηριότητες πρακτικής εξάσκησης (hands-on). Αυτή η πολύτιμη προσέγγιση στην εκπαίδευσή τους, συμβάλει στην απόκτηση νέων εμπειριών και οδηγεί στην κατανόηση απλών επιστημονικών εννοιών οι οποίες με τη σειρά τους θέτουν τα θεμέλιά για την περεταίρω διερεύνηση και διδασκαλία πολυπλοκότερων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα σύνολο ολοκληρωμένων προτάσεων εξατομικευμένης διδασκαλίας που αφορούν το μάθημα ¨Γεωλογία-Γεωγραφία¨ στην Α τάξη του γενικού (μη ειδικού) Γυμνασίου για μαθητές με αναπηρίες όρασης και στοχεύει στο να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο – οδηγό για τους εκπαιδευτικούς. Η προσέγγιση αυτή εμπλέκει τους μαθητές σε δραστηριό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Whoever teaches geoscience-related courses to visually impaired students faces an additional challenge as, in that case, visual representations are not an option. Such students, however, respond extremely well to sensory stimuli, that can be used in hands-on activities. This valuable educational approach contributes to the acquisition of new experiences and leads to the understanding of simple scientific concepts and sequentially sets the foundation for further investigation and teaching of more complex concepts. This thesis presents a set of complete and personalized tutoring proposals concerning the course of ¨Geology-Geography¨ of the general (non special) junior high school students with visual disabilities aiming to be used as a useful teacher’s guide tool. This approach engages students in experiential activities hands-on activities in order to approach concepts such as the use of maps and the information they provide, the use of coordinate systems, the morphological characterist ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52171
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52171
ND
52171
Εναλλακτικός τίτλος
Educational material design for teaching Geology-Geography course to first grade junior high school students with Visual Impairment
Συγγραφέας
Μαρμαρινός, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Αντωναράκου Ασημίνα
Ντρίνια Χαρίκλεια
Αντωνίου Φαίη
Λέκκας Ευθύμιος
Καβύρης Γεώργιος
Κουσκουνά Βασιλική
Λόζιος Στυλιανός
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωεπιστήμες, άλλοι τομείς
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωλογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Γεωλογία; Διδασκαλία; Αναπηρίες Όρασης; Σχεδιασμός; Εκπαιδευτικά/Μαθησιακά Αντικείμενα (Ε.Μ.Υ.)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)