Μετάβαση εφήβων και νέων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή

Περίληψη

Παρόλες τις προσπάθειες που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες, η μετάβαση των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εργασία, τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ανεξάρτητη διαβίωση παραμένει ανεπαρκής. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε αφόρμηση για την παρούσα διατριβή, καθώς προβάλλει ως αναγκαιότητα τη διερεύνηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων μετάβασης και κατ’ επέκταση στην επιτυχία της μετάβασης στην ενήλικη ζωή. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της κοινωνικής στήριξης, της αυτοεκτίμησης, του κέντρου ελέγχου, της εκπαίδευσης σε δεξιότητες μετάβασης ή/και της συμμετοχής σε δραστηριότητες μετάβασης και της επάρκειας των δεξιοτήτων και γνώσεων μετάβασης, σε εφήβους και νεαρούς ενηλίκους με οπτική αναπηρία, κινητική αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες. Περαιτέρω στόχοι της έρευνας είναι: 1) η διερεύνηση της επίδρασης των δημογραφικών και ατομικών χαρακτηριστικών των εφήβων και νεαρών ενηλίκων με οπτική αναπηρία, κινητική αναπηρία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the efforts made during recent decades, the transition of individuals with disabilities to employment, post-secondary education, and independent living remains insufficient. This fact gave rise to the present thesis, since it highlights the necessity for the investigation of the factors that contribute to the development of transition-related skills and, consequently, to the success of the transition to adulthood. The purpose of this thesis is to explore social support, self-esteem, the locus of control, training in transition-related skills and/or participation in transition-related activities and competence of transition-related skills and knowledge, in adolescents and young adults with visual impairments, physical/mobility impairments or learning difficulties. Further objectives of the research are: 1) to investigate the impact of the demographic and individual characteristics of adolescents and young adults with visual impairments, physical/mobility impairments, or learning ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50189
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50189
ND
50189
Εναλλακτικός τίτλος
Transition to adulthood for adolescents and young adults with disabilities
Συγγραφέας
Χρονοπούλου, Έλενα (Πατρώνυμο: Δημοσθένης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Γιαγκάζογλου Παρασκευή
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Σαρρής Δημήτριος
Διδασκάλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Οπτική αναπηρία; Κινητική αναπηρία; Μαθησιακές δυσκολίες; Μετάβαση; Δεξιότητες μετάβασης; Κοινωνική στήριξη; Αυτοεκτίμηση; κέντρο ελέγχου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)