Οι κατ’ οίκον εργασίες από τη σκοπιά εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων: διερεύνηση των πρακτικών ανάθεσης, των προβλημάτων διεκπεραίωσης και των τρόπων βελτίωσης

Περίληψη

Οι κατ’ οίκον εργασίες είναι μια πολύπλευρη δραστηριότητα, η οποία περιλαμβάνει τη σύνθετη αλληλεπίδραση πολλών παραγόντων σε δύο διαφορετικά πλαίσια, στο σπίτι και στο σχολείο. Στην Ελλάδα η εκπαιδευτική έρευνα φαίνεται να μην έχει ερευνήσει επαρκώς το ζήτημα των κατ’ οίκον εργασιών. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών για τις κατ’ οίκον εργασίες, οι αντιλήψεις των μαθητών* και των γονέων για αυτές καθώς και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές. Οι πρακτικές που αναδύθηκαν αφορούσαν στη φάση της επιλογής και του σχεδιασμού των κατ’ οίκον εργασιών, κατά την οποία οεκπαιδευτικός καλείται να προσδιορίσει τους στόχους των κατ’ οίκον εργασιών, την ποσότητα, τη συχνότητα και την ποιότητά τους. Ερευνήθηκαν, επίσης, οι πρακτικές ανάθεσης, ελέγχου, αξιολόγησης και ανατροφοδότησης των κατ’ οίκον εργασιών. Οι πρακτικές μελετήθηκαν κυρίως σε κανονικές συνθήκες και σε μικρό βαθμό σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Μελετήθηκε και ο πραγματικός χρόνος εν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Homework is a multifaceted activity, which involves the complex interaction of many factors in two different contexts, at home and at school. In Greece, educational research does not seem to have adequately researched the issue of homework. The present study explored teachers’ perceptions and practices regarding homework, students’ and parents’ perceptions and students’ difficulties. The practices that emerged were related to the phase of homework selection and design, during which the teacher determines the homework objectives, quantity, frequency and quality. Homework assignment, checking, evaluation and feedback practices were also investigated. The practices were studied mainly under normal conditions and to a small extent during the distance learning period. The present research studied, also, the actual time allocated to homework in relation to the perceived time by teachers, the way in which parents are involved and the students’ extracurricular activities. The main approach was ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/51829
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51829
ND
51829
Εναλλακτικός τίτλος
Homework from the perspective of teachers, students and parents: study of the assignment practices, the completion problems and the proposals for improvement
Συγγραφέας
Παπάζογλου, Μαγδαληνή (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χανιωτάκης Νικόλαος
Ανδρέου Ελένη
Θωίδης Ιωάννης
Γκόβαρης Χρήστος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Λαζαρίδου Αγγελική
Μάγος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Κατ’ οίκον εργασίες; Εκπαιδευτικές πρακτικές; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.