Επιδράσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης στην συμπεριφορά του καταναλωτή

Περίληψη

Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, η συναισθηματική νοημοσύνη, η οποία ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται, να διαχειρίζεται και να ενισχύει τα συναισθήματα του τόσο στον εαυτό του όσο και στους άλλους, έχει σημαντικές επιδράσεις σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής του (Mayer & Salovey, 1990; Day et al., 2005). Παρά τη σπουδαιότητα της σε τομείς όπως το μάρκετινγκ και τις εμπορικές συναλλαγές, η συναισθηματική νοημοσύνη δεν έχει λάβει την ιδιάζουσα προσοχή σε καίριους τομείς της συμπεριφοράς του καταναλωτή. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να συμβάλλει στη σχετική βιβλιογραφία μέσω της διερεύνησης των επιδράσεων της συναισθηματικής νοημοσύνης σε τομείς όπως η αυθόρμητη αγορά και η ηθική κατανάλωση. Τα αποτελέσματα τριών ερευνών αποδεικνύουν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη μειώνει την αυθόρμητη κατανάλωση και ενισχύει την ηθική κατανάλωση. Τα συγκεκριμένα ευρήματα έχουν τη δυναμική να επεκτείνουν τη βιβλιογραφία στην συναισθηματική νοημοσύνη και να αναδείξουν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is commonly held that Emotional Intelligence (EI) in terms of a human's ability to understand, regulate, and facilitate emotions in the self and in others has profound effects on several aspects of human life (Mayer & Salovey, 1990; Day et al., 2005). Although such abilities are a very important issue in marketing exchanges, EI has received little research attention in the domains of impulsive purchasing and ethical consumption. The present thesis aims at investigating the role of EI in these domains of marketing. The results of three surveys indicate that EI reduces impulsive and enhances ethical consumption. These findings have the potential to extend EI literature and highlight the role of EI into shaping consumer decisions.
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2024)
DOI
10.12681/eadd/51468
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51468
ND
51468
Εναλλακτικός τίτλος
Consequences of emotional intelligence in consumer behavior
Συγγραφέας
Παναγιωτοπούλου, Αλτάνη του Γεώργιος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Μπάλτας Γεώργιος
Σκαρμέας Διονύσιος
Κοκκινάκη Φλώρα
Καραντινού Καλυψώ
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Τσόγκας Μάρκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη; Αυθόρμητη κατανάλωση; Ηθική κατανάλωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.