Τύποι δεσμού και προσεγγίσεις μάθησης: ο ρόλος της ρύθμισης του συναισθήματος και των ακαδημαϊκών συναισθημάτων

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διατριβή εντάσσεται στη σύγχρονη προσέγγιση που αφορά στη ρύθμιση του συναισθήματος και τα ακαδημαϊκά συναισθήματα στη μάθηση. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα μελέτη διερεύνησε ένα μοντέλο σχέσεων μεταξύ των τύπων δεσμού στην ενήλικη ζωή και των προσεγγίσεων μάθησης μέσω της ρύθμισης του συναισθήματος, τόσο της συνειδητής όσο και της μη συνειδητής ρύθμισης (μηχανισμοί άμυνας), και των συναισθημάτων που σχετίζονται με τη μάθηση. Το δείγμα αποτελούνταν από 527 φοιτήτριες και φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συγκεκριμένα από τις Σχολές Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν τα εξής ερωτηματολόγια: το ερωτηματολόγιο Εμπειριών στις Διαπροσωπικές Σχέσεις – Διαπροσωπικές Δομές (Fraley et al., 2011b), το ερωτηματολόγιο της Ρύθμισης του Συναισθήματος (Gross & John, 2003), το ερωτηματολόγιο των Μηχανισμών Άμυνας (Steiner et al., 2001), το ερωτηματολόγιο Συναισθημάτων Επίτευξης (Pekrun et al., 2011), το ερωτηματολόγιο για τις Προσεγγίσεις Μάθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis belongs to a new strand of research in learning in higher education focusing on emotion regulation and academic emotions. In this line of research, the present study explored a model of relationships between adult attachment styles and approaches to learning, through emotion regulation, both explicit and implicit regulation (defense mechanisms), and academic emotions. The sample consists of 527 Greek university students from Social Sciences Department and School of Education at the University of Ioannina. They completed the following questionnaires: The Experiences in Close Relationships- Relationship Structure Questionnaire (Fraley et al., 2011b), the Emotion Regulation Questionnaire (Gross & John, 2003), the Achievement Emotions Questionnaire (Pekrun et al., 2011), the Approaches to Learning and Studying Inventory (Parpala et al., 2013) and finally, the General Health Questionnaire (Garyfallos et al., 1991· Lionis, 2008). Path analysis revealed a model according to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51003
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51003
ND
51003
Εναλλακτικός τίτλος
Adult attachment styles and approaches to learning: the role of emotion regulation and academic emotions
Συγγραφέας
Ρέντζιος, Χρήστος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραγιάννη-Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία
Βορριά Παναγιώτα
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Παπαντωνίου Γεωργία
Κώτσης Κωνσταντίνος
Αναγνωστάκη Λυδία
Μηλιένος Φώτιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Τύποι Δεσμού στην Ενήλικη Ζωή; Ρύθμιση του Συναισθήματος; Μηχανισμοί άμυνας; Ακαδημαϊκά Συναισθήματα; Προσεγγίσεις μάθησης; Δομικό Μοντέλο; Ανάλυση συστάδων; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.