Δεσμός, αναπτυξιακά επιτεύγματα και ψυχική υγεία: μια διαχρονική μελέτη στην ύστερη εφηβεία

Περίληψη

Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των διαχρονικών σχέσεων μεταξύ των διαστάσεων Άγχους και Αποφυγής του εφηβικού δεσμού στις στενές διαπροσωπικές σχέσεις, και των δεικτών προσαρμογής (αναπτυξιακά επιτεύγματα και ψυχική υγεία). Πιο αναλυτικά, η εργασία αυτή στόχευε στη διερεύνηση των ερωτημάτων: α) κατά πόσο μπορεί ο δεσμός στην εφηβεία να προβλέψει διαχρονικά τους δείκτες προσαρμογής, καθώς επίσης και β) ποιο είναι το δυναμικό μοτίβο των διαχρονικών σχέσεων μεταξύ δεσμού και δεικτών προσαρμογής. Το δείγμα αποτέλεσαν 685 έφηβοι, μαθητές της Α’ τάξης λυκείου που φοιτούσαν σε 8 λύκεια του Νομού Αττικής. Ως αναπτυξιακά επιτεύγματα θεωρήθηκαν η ανάπτυξη προσωπικής ταυτότητας [Κλίμακα Διαστάσεων Ανάπτυξης Ταυτότητας, (Luyckx και συν., 2008)], η σχολική βαθμολογία (μέσος όρος 5 σχολικών μαθημάτων), και η δημοτικότητα [κοινωνιομετρικά δεδομένα (Coie, Dodge, & Coppotelli, 1982)], ενώ ως ψυχική υγεία μετρήθηκε η γενική αυτοεκτίμηση (Rosenberg, 1965), τα συμπτώματα άγχους και τα συμπτώμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The goal of this study was to investigate the longitudinal relations between Attachment Anxiety and Avoidance in adolescent close relationships on the one hand, and indices of adaptation on the other (developmental tasks and psychological well-being). Specifically, this study tried to answer two sets of questions: a) does adolescent attachment longitudinally predict the indices of adaptation? b) what are the dynamic, longitudinal patterns of relations between attachment and indices of adaptation? The sample consisted of 685 adolescent students of 10th Grade (Wave 1) from 8 high schools in the greater prefecture of Attica (Athens). Three waves of data were collected during a 12-month period (two 6-month intervals). Developmental tasks were personal identity [Dimensions of Identity Development Scale (Luyckx et al., 2008)], school grades (GPA from 5 core courses), and popularity [sociometric data (Coie, Dodge, & Coppotelli, 1982)]; psychological well-being consisted of general self-esteem ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37078
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37078
ND
37078
Εναλλακτικός τίτλος
Attachment, developmental tasks, and psychological well - being: a longitudinal study in late adolescence
Συγγραφέας
Μαστροθεόδωρος, Στέφανος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μόττη Στεφανίδη Φρόσω
Χριστοπούλου Άννα
Καλαντζή Αζίζι Αναστασία
Παυλόπουλος Βασίλειος
Τάνταρος Σπύρος
Κανελλοπούλου Λίσσυ
Χατζηχρήστου Χρυσή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Δεσμός; Ανάπτυξη Προσωπικής Ταυτότητας; προσαρμογή στην εφηβεία; Διαχρονική μελέτη; multilevel modeling; cross-lagged analysis
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
360 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)