Εννοιολογική και διαδικαστική γνώση για τα κλάσματα: δι-ατομικές διαφορές και η σχέση τους με την προσέγγιση των μαθητών στη μάθηση των μαθηματικών

Περίληψη

Οι σύγχρονες απόψεις για τη μάθηση των μαθηματικών συγκλίνουν στη θέση ότι η εννοιολογική κατανόηση και οι διαδικαστικές δεξιότητες είναι εξίσου απαραίτητες συνιστώσες της μαθηματικής γνώσης. Παρά τη γενική αυτή συναίνεση, ο θεωρητικός και εργαλειακός προσδιορισμός των δύο αυτών συνιστωσών, καθώς και της μεταξύ τους σχέσης, παραμένουν αντικείμενο συζήτησης. Η διάκριση μεταξύ «εννοιολογικής γνώσης» και «διαδικαστικής γνώσης» έχει υπάρξει και συνεχίζει να είναι ένας τρόπος οριοθέτησης του προβλήματος με σημαντική επίδραση στον ερευνητικό αυτό χώρο. Ως «διαδικαστική γνώση» ορίζεται η ικανότητα του υποκειμένου να εκτελεί διαδικασίες αλγοριθμικού τύπου, ενώ ο όρος «εννοιολογική γνώση» αναφέρεται στη γνώση για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες των οντοτήτων μιας γνωστικής περιοχής, τις σχέσεις και διαδικασίες στις οποίες εμπλέκονται, καθώς και τις αρχές που διέπουν την εμπλοκή τους. Η εννοιολογική και η διαδικαστική γνώση παρουσιάζονται συχνά ως αλληλένδετες. Ωστόσο, υπάρχουν ερευνητικά δε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Contemporary perspectives on mathematics learning converge on the view that conceptual understanding and procedural fluency are equally important components of mathematical knowledge. Despite this consesus, delineating these components and their relation remains an ongoing subject of discussion. The distinction between “conceptual knowledge” and “procedural knowledge” has been, and continues to be an influential distinction in the field of mathematics education. “Procedural knowledge” is defined as the ability of the individual to execute algorithmic procedures, whereas the term “conceptual knowledge” refers to the knowledge for the features and properties of the entities of a domain, the relations and procedures in which they are involved, as well as the principles that they obey. Conceptual and procedural knowledge are very often highly correlated. However, there are research findings indicating that the development of the two types of knowledge is assymetrical, highlighting inter-in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50785
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50785
ND
50785
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual and procedural knowledge of fractions: inter-individual differences and their relation to the students' approach to mathematics learning
Συγγραφέας
Μπεμπένη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Βαμβακούση Ξανθή
Καλδρυμίδου Μαρία
Χρήστου Κωνσταντίνος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Σταθοπούλου Χαρίκλεια
Τάτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κλάσματα; Διαδικαστική/Εννοιολογική γνώση; Επιφανειακή/Bαθιά προσέγγιση στη μάθηση των Μαθηματικών; Δι-ατομικές διαφορές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)