Ελληνική Εκπαίδευση 1949-1963: μεταρρυθμίσεις στην εκπαιδευτική πολιτική: κοινωνικές και ιδεολογικές αντιδράσεις

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή προσπαθήσαμε να καταγράψουμε, να παρουσιάσουμε και να αναλύσουμε, όσο ήταν δυνατό, όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής πολιτικής που συνθέτουν τη διαμόρφωση και οικοδόμηση του μεταπολεμικού εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας καθώς και της ιδεολογίας που διαμορφώνει τις εκπαιδευτικές επιλογές των νεοελλήνων. Σε όλη τη διάρκεια της περιόδου 1949 – 1963 η ελληνική εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια μεγάλου μέρους των εμπλεκόμενων με αυτήν να οικοδομήσουν ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, με δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα που θα ανταποκρίνεται στις βασικές ανάγκες της οικονομικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης της χώρας και του λαού μετά το τέλος της δεκαετίας των πολέμων και των καταστροφών, δηλ. της δεκαετίας του 1940 – 1950. Με δεδομένο ότι μετά τον αιματηρό εμφύλιο πόλεμο και την ήττα της αριστεράς, δεν επιτρέπονται περιθώρια για δημοκρατικά ανοίγματα, η διάθεση αυτή του μεγαλύτερου κομματιού των εμπλεκόμενων με την εκπαίδευση θα μετατραπεί και θα προβληθεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Title: Education in Greece 1949 - 1963. Reforms in educational policy - Social and ideological reactions. In this thesis we have attempted to record, present and analyze, as accurately as possible, all aspects of the policy that has formed the educational structure in Greece during the post WWII era, as well as the factors and ideology that has constituted the Greek people’s education options since. The main goal of the Greek educational policies that were undertaken during the period between 1949 and 1963 - namely, after the decade of war and destruction of 1940-1950 – was to promote a contemporary educational system of a free and public nature, thus contributing to the nation’s efforts for economic and social reconstruction. This goal proved to be imperative, especially due to the left’s defeat after the country’s bloody conflict during the civil war and the conservative tendency that arose contextually, as well as due to the various educational shortcomings and deficiencies th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50633
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50633
ND
50633
Εναλλακτικός τίτλος
Education in Greece 1949 - 1963: reforms in educational policy: social and ideological reactions
Συγγραφέας
Πολυχρονιάδης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαστράτης Προκόπιος
Παπαδημητρίου Δέσποινα
Κορτέση-Δαφέρμου Χαρά
Σπηλιωτοπούλου Μαρία
Λαγάνη Ειρήνη
Κοτέα Μαριάνθη
Καρακατσάνη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνική εκπαίδευση; Μεταρρυθμίσεις; Κοινωνικές αντιδράσεις; Ιδεολογικές αντιδράσεις; Εκπαιδευτικές πολιτικές; Κοινωνική κινητικότητα; Δημόσια & δωρεάν παιδεία για όλους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)