Η ιδεολογία του καθεστώτος της 21ης Απριλίου μέσα από την εκπαιδευτική πολιτική, σχολική ζωή και πράξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη επικεντρώσαμε το ερευνητικό μας ενδιαφέρον στην ανάδειξη των θεμελιακών ιδεολογικών προϋποθέσεων που χαρακτήριζαν την εκπαιδευτική πολιτική και σχολική ζωή και πράξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την περίοδο 1967-1974. Το ενδιαφέρον μας στρέφεται σε πρώτο επίπεδο στην ανάλυση και ερμηνεία της συμβολής του ιδιότυπου πολιτικοϊδεολογικού πεδίου (στρατιωτική δικτατορία) στην άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής. Σε ένα δεύτερο επίπεδο αναλύονται οι θεσμικές προβλέψεις για την οργάνωση και λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και εξετάζεται η αποτελεσματικότητα και η αποδεκτικότητά τους προκειμένου να καταγράφει η «απάντηση» και συνακόλουθα η συμβολή του σχολείου στην προσπάθεια ιδεολογικής χρήσης του υπό συνθήκες αυταρχικής διακυβέρνησης. Η έρευνά μας βασίζεται στη μελέτη γραπτών (εκπαιδευτική νομοθεσία, κείμενα στελεχών της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικά περιοδικά, αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, σχολικές εγκύκλιοι, αρχεία σχολείων, ατομικοί υπηρεσιακοί φάκελοι εκπαιδε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study focuses on the analysis of the fundamental ideological conditions which characterized the educational policy and school life in the Greek primary schools during the longest period of abolishment of parliamentarianism in our country (1967-1974). Our first interest is the analysis and the interpretation of the contribution of this peculiar political ideological agent (military dictatorship) to the implementation of educational policy. On a second level we analyze the institutional regulations for the organization and operation of the primary education. Furthermore, we examine their effectiveness and acceptability in order for the answer to be recorded and hence the contribution of the primary school to the venture of its ideological use in the context of an autocratic governance. Our research is based on the study of written texts (educational laws, texts written by educational authorities, educational magazines, curricula and timetables educational circulars, school re ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25548
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25548
ND
25548
Εναλλακτικός τίτλος
The ideology of the 21st April regime through the educational policy, school life and action in the primary education
Συγγραφέας
Σπαθαράκη, Ανδρονίκη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κανάκης Ιωάννης
Πυργιωτάκης Ιωάννης
Καρακατσάνη Δέσποινα
Μπουζάκης Ιωσήφ
Χουρδάκης Αντώνιος
Παπαδάκης Νικόλαος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιδεολογία και εκπαιδευτική πολιτική; Η ιδεολογία της 21ης Απριλίου στη σχολική ζωή και πράξη; Ελληνοχριστιανικά ιδεώδη; Ιδεολογικός ρόλος των σχολικών εγχειριδίων δημοτικού σχολείου; Ιδεολογικός ρόλος του δημοτικού σχολείου; Δάσκαλοι, Ρόλος και αποστολή του; Διδασκαλικό επάγγελμα; Σχολικές και εξωσχολικές εκδηλώσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
405 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)