Καινοτομία και μίμηση σε νεοφυείς επιχειρήσεις (Startups) στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει αν μια νεοφυής επιχείρηση που υιοθετεί στρατηγικές μίμησης μπορεί να οδηγηθεί σε επιχειρηματική καινοτομία. Για την επιδίωξη αυτού του σκοπού, πραγματοποιήθηκε επισκόπηση γνωστών θεωριών, τύπων και στρατηγικών μίμησης και μελετήθηκε η σύνδεση τους στην ανάπτυξη επιχειρηματικής καινοτομίας. Η διεξαγωγή της έρευνας ακολούθησε την ερευνητική μεθοδολογία των Saunders, Lewis και Thornhill (2009). Επιλέχθηκε η φιλοσοφία του θετικισμού και έγινε χρήση της διερευνητικής προσέγγισης με διατύπωση και εξέταση ερευνητικών υποθέσεων. Μελετήθηκαν και αναλύθηκαν γνωστά μοντέλα μέτρησης – αξιολόγησης της καινοτομίας που αναφέρονται σε ποιοτικές και ποσοτικές παραμέτρους. Κατόπιν εντοπίστηκαν κοινές περιοχές αξιολόγησης της καινοτομίας και προσδιορίστηκε μια εξαρτημένη μεταβλητή που αναφέρεται στην επιχειρηματική καινοτομία. Ακολούθως επιλέχθηκαν διάφορες στρατηγικές μίμησης (μίμηση στη βάση των αποτελεσμάτων, μίμηση στη βάση των χαρακτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this doctoral research is to investigate whether a startup that adopts imitation strategies is able to generate entrepreneurial innovation. To this end, a review of well–known imitation theories, types and strategies was carried out and the way they are linked to the development of entrepreneurial innovation was studied. The research methodology framework by Saunders, Lewis and Thornhill (2009) was used. The empirical research adopts a positivist philosophy, and in particular the exploratory research approach has been employed, with formulation and testing of research hypotheses. Widely used metrics models were studied and analyzed in order to be used for the measurement and evaluation of innovation with reference to qualitative and quantitative parameters. Common evaluation areas of innovation, as well as a dependent variable with reference to entrepreneurial innovation, were then identified. Various imitation strategies were subsequently selected (outcome–based im ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49702
ND
49702
Εναλλακτικός τίτλος
Innovation and imitation on Startups in Greece
Συγγραφέας
Τσολακίδης, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Άγγελος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Τομέας Οικονομικής των Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Σπαθής Χαράλαμπος
Τσιότρας Γεώργιος
Διαμαντίδης Αλέξανδρος
Παπαδόπουλος Χρυσολέων
Βαρσακέλης Νικόλαος
Γκορέζης Παναγιώτης
Πατέλη Αδαμαντία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Μίμηση; Καινοτομία; Νεοφυείς επιχειρήσεις; Διοικητικά προσόντα; Επιχειρηματικά προσόντα; Τεχνολογική καινοτομία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)