Καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στις Βιοεπιστήμες: αξιολόγηση της μαθησιακής εμπειρίας μέσω εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας

Περίληψη

Η χρήση της τεχνολογίας στην Εκπαίδευση αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο καθώς εμφανίζονται νέες μέθοδοι και εργαλεία και η τεχνολογία εξελίσσεται. Ταυτόχρονα, οι Φυσικές Επιστήμες και ιδιαίτερα η Βιολογία, αποτελεί ένα πεδίο όπου η κατανόηση των βιολογικών μηχανισμών δεν είναι πάντοτε εύκολη για τους εκπαιδευόμενους. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται ιδιαίτερη ανάπτυξη στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας και ειδικότερα στη χρησιμοποίηση μοντέλων εξομοίωσης, καθώς εκτιμάται ότι βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση των βιολογικών μηχανισμών. Η παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό να καταγράψει και να αξιολογήσει τη μαθησιακή εμπειρία που αναδύεται μέσα από τη χρήση εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας και τις διαφορές που υπάρχουν με τις παραδοσιακές μεθόδους. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μια εμπειρική έρευνα μεικτών μεθόδων σε 51 φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης αξιοποιώντας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The use of technology in Education is a common practice, which is gaining a role as new methods and tools appear and technology evolves. At the same time, Health Sciences and especially Biology is a field where understanding biological mechanisms are not always easy for learners. In recent years, the development in the field of virtual reality and in the use of simulation models, help to better understand biological mechanisms. The aim of this dissertation is to explore and evaluate the learning experience that emerges using virtual reality applications and the differences that exist with the traditional methods. For this purpose, an empirical research of mixed methods was carried out on 51 students of the Department of Molecular Biology and Genetics of the Democritus University of Thrace, utilizing Virtual Reality in the teaching of the course Molecular Biology Methods. The needs and reactions of students in the use of virtual reality applications were investigated and in addition, th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49644
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49644
ND
49644
Εναλλακτικός τίτλος
Innovative educational approaches in biosciences: evaluation of learning experience through virtual reality applications
Συγγραφέας
Καλτσίδης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής
Εξεταστική επιτροπή
Κεδράκα Αικατερίνη
Καραλής Αθανάσιος
Γρηγορίου Μαρία
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Μπότσογλου Καφένια
Κολοβός Πέτρος
Βαλκάνος Ευθύμιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μαθησιακή εμπειρία; Εικονική πραγματικότητα; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Εικονικά περιβάλλοντα; Εργαστηριακή εκπαίδευση; Μοριακή βιολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)