Η επίδραση της εκπαίδευσης στην προσήλωση ασθενών με κίρρωση ήπατος στις θεραπευτικές συστάσεις

Περίληψη

Εισαγωγή: Η κίρρωση του ήπατος (ΚΗ) αποτελεί χρόνια νόσο, με σοβαρές επιπλοκές που επιδεινώνουν την ποιότητα ζωής (ΠΖ) των ασθενών και οδηγούν σε σημαντική επιβάρυνση του συστήματος υγείας. Η πλημμελής προσήλωση στη θεραπευτική αγωγή αποτελεί κύριο παράγοντα αναποτελεσματικής αντιμετώπισης της νόσου. Σκοπός: Εκτίμηση της επίδρασης της εκπαίδευσης στην προσήλωση στις θεραπευτικές συστάσεις ασθενών με ΚΗ. Μεθοδολογία: Πρόκειται για μελέτη παρέμβασης, με χρήση ομάδας ελέγχου, στην οποία συμμετείχαν ασθενείς με ΚΗ, οι οποίοι παρακολουθούνταν στο ηπατολογικό ιατρείο γενικού νοσοκομείου της Αθήνας από τον Ιανουάριο 2015 έως τον Σεπτέμβριο του 2018. Η παρέμβαση περιλάμβανε μία συνεδρία εκπαίδευσης από νοσηλευτή και τη χορήγηση ενημερωτικού εντύπου. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν κατά την πρώτη εκτίμηση και ακολούθως στους 3 και 6 μήνες. Η εκτίμηση της προσήλωσης στη φαρμακευτική αγωγή έγινε με ειδικές κλίμακες όπως η Α-14, ενώ η εκτίμηση της ΠΖ έγινε με τη χρήση του ερωτηματολογίου CLDQ. Η στατιστικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Liver cirrhosis (LC) is a chronic disease with serious complications deteriorating patients' quality of life (QoL) and leading to significant burden on healthcare system. Insufficient adherence of patients to treatment recommendations, is considered a major factor of inefficacious disease management. Aim: To evaluate the effect of educational intervention on adherence to treatment recommendations in patients with LC. Methods: This was a case-control interventional study, involving cirrhotic patients who were followed up at the outpatient hepatology department of a general hospital of Athens, from January 2015 to September 2018. The educational intervention consisted of one session supported by a nurse along with a specific information leaflet. Data were collected at patients’ initial evaluation and subsequently at 3 and 6 months. Adherence was estimated by specific scales such as A-14 and QoL by the Chronic Liver Disease Questionnaire (CLDQ). Statistical analysis was perf ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49138
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49138
ND
49138
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of educational intervention on adherence to treatment recommendations in patients with liver cirrhosis
Συγγραφέας
Οικονόμου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπροκαλάκη Ηρώ
Ελευσινιώτης Ιωάννης
Φώτος Νικόλαος
Καλοκαιρινού Αθηνά
Φιλντίσης Γεώργιος
Γιαννακοπούλου Μαργαρίτα
Κατσούλας Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Νοσηλευτική
Λέξεις-κλειδιά
Κίρρωση ήπατος; Εκπαίδευση ασθενούς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
220 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)