Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις κλινικές δεξιότητες στην ασφαλή φροντίδα των ασθενών: έρευνα πεδίου σε φοιτητές ιατρικής

Περίληψη

Ο βέλτιστος συνδυασμός εκπαίδευσης σε συνθήκες προσομοίωσης, κλινικής άσκησης υπό επίβλεψη σε πραγματικό περιβάλλον και αξιολόγησης στο χώρο εργασίας με κατάλληλα εργαλεία, αποτελεί την πρόκληση που πρέπει να ξεπεράσει η εκπαίδευση για να διασφαλίσει την ποιότητα των μελλοντικών επαγγελματιών υγείας και την ασφάλεια των ασθενών. Η μελέτη αυτή προσδοκά να συμβάλλει στο σχεδιασμό μιας δομημένης μεθόδου εκπαίδευσης κλινικών δεξιοτήτων που να συμβάλλει στην ασφάλεια των ασθενών. Πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά το οποίοι οι φοιτητές εφάρμοσαν τις δεξιότητες της μέτρησης αρτηριακής πίεσης και της αιμοληψίας, αμέσως μετά την εκπαίδευσή τους σε συνθήκες προσομοίωσης, σε πραγματικούς ασθενείς υπό την άμεση επίβλεψη των εκπαιδευτών τους. Οι φοιτητές αξιολογήθηκαν με τη χρήση της Άμεσης Παρατήρησης Κλινικών Δεξιοτήτων (DOPS) και λίστας σφαλμάτων αμέσως μετά την εκπαίδευσή τους σε προσομοίωση. Μετά την πρώτη εφαρμογή των κλινικών δεξιοτήτων ακολούθησε εκπαίδευση ένας-προς-έναν σε πραγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Medical education has to overcome a great challenge in order to ensure future doctors’ skills and patient safety; the optimal combination of simulated-based education, supervised clinical teaching and workplace-based assessment. This study aims to contribute to the design of a clinical skills training method, which ensures patient safety. During our educational programme, we trained medical students in a simulated enviroment in blood pressure measurement and blood sampling. Afterwards, students performed both clinical skills in real patients under supervision; while their tutors assessed them using Direct Observation of Clinical Skills (DOPS) and an error list. Subsequently, tutors trained students in both skills one-to-one with real patients. After the completion of training, students were reassessed using the same tools. Our results indicate students, although recently trained in simulation, have not performed adequately with real patients. Skills were not sufficiently transferred be ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39303
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39303
ND
39303
Εναλλακτικός τίτλος
The role of clinical skills education in patient safety: field research in medical students
Συγγραφέας
Μοιρασγεντή, Μαρία (Πατρώνυμο: Κλεάνθης)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Βιολογικών Επιστημών και Προληπτικής Ιατρικής. Εργαστήριο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Γενικής Ιατρικής και Έρευνας Υπηρεσιών Υγείας
Εξεταστική επιτροπή
Μπένος Αλέξιος
Παπαδάκης Νικόλαος
Παναγοπούλου Εύχαρις
Γαρύφαλλος Αλέξανδρος-Αναστάσιος
Γροσομανίδης Βασίλειος
Τσουλφάς Γεώργιος
Σμυρνάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Κλινικές δεξιότητες; Ασφάλεια ασθενών; Εκπαίδευση σε συνθήκες προσομοίωσης; Αξιολόγηση στο χώρο εργασίας; Άμεση παρατήρηση πρακτικών δεξιοτήτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
216 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)