Θέατρα και θεατρικοί επιχειρηματίες κατά την περίοδο του μεσοπολέμου: η περίπτωση του Ανδρέα Μακέδου

Περίληψη

«Θέατρα και θεατρικοί επιχειρηματίες κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου - Η περίπτωση του Ανδρέα Μακέδου». Περίληψη Ο θεατρικός επιχειρηματίας Ανδρέας Μακέδος κυριαρχεί στο χώρο του ελληνικού ελαφρού μουσικού θεάτρου, καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια του Μεσοπολέμου. Στα εικοσιένα χρόνια της σταδιοδρομίας του, από το 1923 που πρωτοεμφανίζεται μέχρι το θάνατό του το 1944, οδηγεί σταθερά τις εξελίξεις και διακρίνεται όχι μόνο για τις θεατρικές του επιτυχίες αλλά και για τον αντιφατικό χαρακτήρα, την πολυσύνθετη προσωπικότητα και το ρηξικέλευθο πνεύμα του. Σε μια Αθήνα όπου το θεατρόφιλο κοινό είναι συνηθισμένο να βλέπει στη σκηνή «κουρελαρίες και προχειρότητες», ανεβάζει παραστάσεις εξαιρετικά υψηλού, κατά κοινή παραδοχή, επιπέδου σε όλα τους τομείς: στα σκηνικά, το μπαλέτο, την ορχήστρα, την αρτιότητα του θιάσου. Η επιχειρηματική του ευφυΐα είναι εμφανής στον τρόπο με τον οποίο κατορθώνει να συγκεντρώσει γύρω του κορυφαίους συντελεστές, συνθέτες, συγγραφείς, σκηνογράφους, χορογράφους και ηθοπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Theatres and theatrical managers during the Interwar period. Andreas Makedos dominated the light music theatre as an artistic manager, during the whole Interwar period. During the twenty one years of his career, from his first appearance in 1923 until his death in 1944, leads the developments and stands out not only for his successes in theatre but also for his contradictory character, complex personality and entrepreneurial spirit. While theatre audiences in Athens were used to sloppy and cheap productions, Makedos’ high standards are widely acknowledged in every aspect: set design, ballet, orchestra and completeness of the cast. His entrepreneurial ingenuity is evident in the way he manages to bring together the top professionals of his time, music composers, set designers, choreographers, playwrights and actors, meeting all their requirements. He creates a stable theatrical pole in the capital introducing practices which contribute to the development of the Greek theatre: spectacu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49023
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49023
ND
49023
Εναλλακτικός τίτλος
Theatres and theatrical managers during the interwar period: Andreas Makedos
Συγγραφέας
Κουρμουλάκης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ιπποκράτης)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργακάκη Κωνστάντζα
Ιωαννίδης Γρηγόρης
Βαρζελιώτη Γωγώ
Σταματοπούλου-Βασιλάκου Χρυσοθέμις
Γλυτζούρης Αντώνιος
Σειραγάκης Εμμανουήλ
Αλτούβα Αλεξία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Πολιτιστική διαχείριση
Λέξεις-κλειδιά
Μακέδος; Ελαφρό μουσικό θέατρο; Μεσοπόλεμος; Θεατρικοί επιχειρηματίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (514, 184 σ.), εικ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)