Περίληψη
Σκοπός της διατριβής είναι η κριτική προσέγγιση και εξέταση του προσώπου της Μαρίας της Μαγδαληνής και επιχειρείται μέσα από τα δεδομένα των πηγών και της διεθνούς βιβλιογραφίας μια σφαιρική εξέταση του θέματος. Μέσα από μια πολυδιάστατη εικόνα της Μαρίας της Μαγδαληνής, αποτυπωμένη ανά τους αιώνες ως πιστή μαθήτρια, απόστολος αλλά και μετανοημένη αμαρτωλή, επιχειρούμε την επανεξέταση του εξέχοντος ρόλου της και της συμβολής της στο θέμα της ορθόδοξης ανθρωπολογίας. Η εισαγωγή εξετάζει το πρόσφατο ενδιαφέρον για το πρόσωπο της Μαρίας Μαγδαληνής. Οι πρόσφατες ανακαλύψεις χειρογράφων καθιστούν απαραίτητη την επανεξέταση του προσώπου της. Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει το ρόλο των γυναικών στην πρώτη χριστιανική κοινότητα και τον παραδοσιακό τους ρόλο στον πρώιμο χριστιανισμό. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στις ιστορικές μαρτυρίες για τη Μαρία τη Μαγδαληνή, όπως την ερμηνεία του ονόματός της, τον τόπο καταγωγής της και την ταύτισή της με άλλα γυναικεία πρόσωπα. Το ιστορικό της αποδοχής του πρ ...
Σκοπός της διατριβής είναι η κριτική προσέγγιση και εξέταση του προσώπου της Μαρίας της Μαγδαληνής και επιχειρείται μέσα από τα δεδομένα των πηγών και της διεθνούς βιβλιογραφίας μια σφαιρική εξέταση του θέματος. Μέσα από μια πολυδιάστατη εικόνα της Μαρίας της Μαγδαληνής, αποτυπωμένη ανά τους αιώνες ως πιστή μαθήτρια, απόστολος αλλά και μετανοημένη αμαρτωλή, επιχειρούμε την επανεξέταση του εξέχοντος ρόλου της και της συμβολής της στο θέμα της ορθόδοξης ανθρωπολογίας. Η εισαγωγή εξετάζει το πρόσφατο ενδιαφέρον για το πρόσωπο της Μαρίας Μαγδαληνής. Οι πρόσφατες ανακαλύψεις χειρογράφων καθιστούν απαραίτητη την επανεξέταση του προσώπου της. Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει το ρόλο των γυναικών στην πρώτη χριστιανική κοινότητα και τον παραδοσιακό τους ρόλο στον πρώιμο χριστιανισμό. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στις ιστορικές μαρτυρίες για τη Μαρία τη Μαγδαληνή, όπως την ερμηνεία του ονόματός της, τον τόπο καταγωγής της και την ταύτισή της με άλλα γυναικεία πρόσωπα. Το ιστορικό της αποδοχής του προσώπου της Μαρίας της Μαγδαληνής ΄΄εχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από διαφορετικές ερμηνείες. Επιπλέον, εξετάζουμε το ρόλο της Μαγδαληνής στα κανονικά ευαγγέλια και επισημαίνονται οι διαφορές μεταξύ των ευαγγελικών διηγήσεων της σταύρωσης, της ταφής του Ιησού, στο πρωί της ανάστασης και ειδικά ο ρόλος της ως πρώτη μάρτυρας της ανάστασης. Επίσης εξετάζουμε το ρόλο της Μαγδαληνής ως απόστολος των αποστόλων. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα απόκρυφα κείμενα στα οποία η Μαγδαληνή διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και προβάλλεται ως οραματίστρια και ηγέτης. εικόνα που μας δίνουν τα κείμενα αυτά σχετικά επιρροή των γυναικών, κυρίως μέσω του προσώπου της Μαγδαληνής, μας παρέχει ένα ισχυρό επιχείρημα σχετικά με το δικαίωμα και την αυθεντικότητα της διδασκαλίας των γυναικών στον πρώιμο χριστιανισμό. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η Μαρία η Μαγδαληνή στη μεταγενέστερη εκκλησιαστική παράδοση και συγκεκριμένα στην υμνογραφία, τα πατερικά κείμενα και τα συναξάρια..Επιπλέον, στο πέμπτο κεφάλαιο η διατριβή μας επικεντρώθηκε στην απεικόνιση της Μαρίας της Μαγδαληνής στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και την εικαστική τέχνη. Πολλοί καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν απ΄αυτήν και αποτύπωσαν την εικόνα της στα έργα τους. Τέλος, σκοπός της έρευνάς μας στο έκτο κεφάλαιο ήταν η εξέταση των θεολογικών επιπτώσεων της ορθόδοξης εκκλησιαστικής παράδοσης και της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας για τη θέση της γυναίκας στην εκκλησία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present thesis is the critical approach and examination of Mary Magdalene’s portrait and it is attempted through the data of sources and international bibliography to globally examine this subject. Through a multidimensional figure of Mary Magdalene imprinted over the centuries as a faithful disciple, apostle but also a former sinner, the re-examination of her prominent role and her influence on the issue of Orthodox anthropology are researched. The Introduction examines the recent interest in Mary Magdalene. The recent discoveries of manuscripts make it necessary to reconstruct her figure. The first chapter examines the role of women in early Christian community and their traditional role in early Christianity. Then the historical testimonies for Mary Magdalene are mentioned, for example the interpretation of her name and place of origin and her identification with other female figures. The reception history of Mary Magdalene has been greatly affected by different inter ...
The aim of the present thesis is the critical approach and examination of Mary Magdalene’s portrait and it is attempted through the data of sources and international bibliography to globally examine this subject. Through a multidimensional figure of Mary Magdalene imprinted over the centuries as a faithful disciple, apostle but also a former sinner, the re-examination of her prominent role and her influence on the issue of Orthodox anthropology are researched. The Introduction examines the recent interest in Mary Magdalene. The recent discoveries of manuscripts make it necessary to reconstruct her figure. The first chapter examines the role of women in early Christian community and their traditional role in early Christianity. Then the historical testimonies for Mary Magdalene are mentioned, for example the interpretation of her name and place of origin and her identification with other female figures. The reception history of Mary Magdalene has been greatly affected by different interpretations. Furthermore, we examined the role of Mary Magdalene in the canonical Gospels, the analysis of the differences among the four gospel accounts of the crucifixion, burial of Jesus, Easter morning and especially her role as the first witness to the resurrection. Also we examined her role as apostle to the apostles. Then is presented in the third chapter, the apocryphal writings in which Mary Magdalene appears as a central character. In these texts Magdalene is portrayed as visionary and leader. The image that these texts give us through the personality of Mary Magdalene provides a strong argument for the right and the authority of teaching the women enjoyed in early Christianity. In the fourth chapter Magdalene is also presented in the later ecclesiastical tradition and particularly in hymnography, the fathers of the church and the synaxaria. Moreover in the fifth chapter, our thesis focused on the representations of Magdalene in literature, film and art. Artists were fascinated by this woman and there are many examples in which she is represented. Finally, another aim of this study in the sixth chapter was to examine the theological consequences of orthodox ecclesiastical tradition and contemporary scientific research on the role of women in the church. In the case of Mary Magdalene we have a model of disciple; she is an apostle and a model and example of faith.
περισσότερα