Ανάπτυξη κλίμακας για την αξιολόγηση της κοινωνικής αυτο-αποτελεσματικότητας των παιδαγωγών και διερεύνηση της σχέσης της με την αλληλεπίδραση παιδαγωγού-παιδιού και τα μαθησιακά αποτελέσματα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εισάγει στο πεδίο της εκπαίδευσης την έννοια της Kοινωνικής Aυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Η έννοια της Κοινωνικής Αυτο-αποτελεσματικότητας (Social Self-Efficacy) απαντάται συχνότερα στο επιστημονικό πεδίο του μάνατζμεντ και αναφέρεται στις πεποιθήσεις για τις ικανότητες του ατόμου σε σχέση με την επίδοση του στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στην επιστήμη της παιδαγωγικής, το μεγαλύτερο μέρος των ερευνητών εστιάζει την προσοχή του στη γενική αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και τη σύνδεση της με τη διδασκαλία και τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των μαθητών, παραμελώντας σημαντικά την έννοια της αυτo-αποτελεσματικότητας σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις παιδαγωγού-μαθητή. Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει δύο βασικούς σκοπούς. Ο πρώτος σκοπός αφορά την εισαγωγή της έννοιας της κοινωνικής αυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, με την διατύπωση ενός σαφούς ορισμού και την περιγραφή των διαστάσεών της. Ο δεύτερος σκοπός αφορά την κατασκευή ενός αξιόπιστου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis introduces for the construct of Teachers’ Social Self-efficacy into the field of education. The construct of Social Self-efficacy has up to now been more frequently encountered in the fields of organizational psychology and management and it refers to the ideas formed about the abilities of an individual in relation with their performance in interpersonal relationships. In the field of education, the majority of researchers focus on the connection between the teacher’s general self-efficacy and the practice of education itself and the school performance of the students, rather than the concept of self-efficacy as this is demonstrated through the interaction between teachers and students. The main goals and objectives of this thesis are two. The first is to provide a clear definition of the construct of Teachers’ Social Self-efficacy and to offer a description of all its aspects. The second is to develop a valid and reliable scale in order to assess the Teachers’ Social Self ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2024)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48969
ND
48969
Εναλλακτικός τίτλος
Developing a scale for the assessment of early childhood educator’s social self-efficacy and examining its relation with teacher-child interactions and child outcomes
Συγγραφέας
Βατού, Αναστασία του Σωτήριος
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Γκέκα Μαρία
Τσιγγίλης Νικόλαος
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Ρετάλη Καρολίνα
Γραμματικόπουλος Βασίλης
Θωίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνική αυτο-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών; Ανάπτυξη κλίμακας; Ποιότητα σχέσης εκπαιδευτικών-μαθητών; Προσχολική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
295 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.